مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مازندران خبر داد؛

تدوین کتاب «طبیبان قدسی» با موضوع شهدای علوم پزشکی مازندران

«جعفری» با بیان اینکه در راستای دومین کنگره شهدای مازندران ۱۰ جلد کتاب با محوریت زندگینامه شهدای سلامت و دفاع مقدس را آماده کردیم، گفت: همچنین تدوین کتاب طبیبان قدسی شامل ۵۹ زندگینامه و وصیت‌نامه شهید علوم پزشکی نیز آماده شده است.
کد خبر: ۶۸۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶ - 07August 2024

تدوین کتاب «طبیبان قدسی» با موضوع شهدای علوم پزشکی مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، «عبدالعظیم جعفری» مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مازندران امروز در اولین جلسه کارگروه دفاع مقدس و مقاومت دانشگاه علوم پزشکی و نظام سلامت استان که در این دانشگاه برگزار شد، ضمن تشریح برنامه‌های حوزه دفاع مقدس و مقاومت استان، اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی نقطه مشترک حوزه بهداشت و درمان در استان به شمار می‌آید.

وی افزود: نقش آفرینی حوزه بهداشت و درمان و سلامت و گستره دفاع مقدس شامل بهداری ارتش، بهداری سپاه، بهداری نیروی انتظامی، جهاد، وزارت بهداشت، هلال احمر، نظام پزشکی و تامین اجتماعی است.

این مسئول از فعالیت بسیج در حوزه بهداشت و درمان زیر نظر سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خبر داد و گفت: از سال ۱۳۹۰ جمع آوری اطلاعات کامل شهدای جامعه پزشکی را آغاز کردیم و تعداد ۳۶۴ شهید متعلق به این قشر شناسایی شدند.

جعفری، تعداد ایثارگران دانشگاه شامل جانبازان، شهدا و فرزندان ایثارگر و جانباز  را هزار و ۹۶۶ نفر اعلام کرد و با بیان اینکه در راستای دومین کنگره شهدای مازندران ۱۰ جلد کتاب با محوریت زندگینامه شهدای سلامت و دفاع مقدس را آماده کردیم، گفت: همچنین تدوین کتاب طبیبان قدسی شامل ۵۹ زندگینامه و وصیت‌نامه شهید علوم پزشکی نیز آماده شده است.

این مسئول ادامه داد: دیدار با خانواده شهدای دفاع مقدس و جانبازان یکی از برنامه‌های این دانشگاه بوده و در سال ۱۴۰۰، ۳۹ دیدار، سال ۱۴۰۱، ۵۳ دیدار، سال ۱۴۰۲، ۵۹ دیدار، سال ۱۴۰۳، ۲۳ دیدار انجام شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مازندران تجلیل از جانبازان قطع نخاعی آسایشگاه جانبازان را یکی از برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۶۰ گردهمایی و نشست هم‌اندیشی با موضوع دفاع مقدس برگزار شد و دعوت از شخصیت‌های ملی، آیین استقبال از تشییع و وداع پیکر شهید گمنام از دیگر برنامه‌های این دانشگاه بوده است.

وی با اشاره به اعزام دانشجویان و کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه به راهیان نور بیان کرد: در سال ۱۴۰۰، ۱۰۵ دانشجو و ۴۱۲ نفر از کارکنان به راهیان نور اعزام شدند.

جعفری ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۱، از این دانشگاه ۹۹ دانشجو و ۴۹۰ نفر از کارکنان به راهیان نور اعزام شدند و ۱۴۰۲، ۱۷۲ دانشجو و ۶۵۰ نفر کارکنان اعزام شدند.

این مسئول گفت: همچنین اردوی راهیان پیشرفت پنج نوبت انجام شد و اعضای هیئت علمی و کارکنان و دانشجویان از دستاورد‌های دفاعی کشور در سایت موشکی هوافضای سپاه بازدید کردند.

این مسئول با بیان اینکه برنامه‌های جهادی در حوزه بهداشت و درمان در کل استان با محوریت شهدا در روستا‌ها و مناطق محروم برگزار شده است، اذعان داشت: در سال ۱۴۰۰، ۳۰ اردو، ۱۴۰۱، ۳۷ اردو،۱۴۰۲، ۱۸۰ اردو و ۱۴۰۳، هشت اردو برگزار شد.

وی همچنین برگزاری ۲۳ یادواره شهدای استانی و شهرستانی را از سال ۱۴۰۰ تاکنون از جمله اقدامات این سازمان برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار