مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

بهداری و بهداشت و درمان در پیروزی‌ها و کاهش مجروحین و شهدا نقش آفرین بود

سرهنگ «سلامی» گفت: یکی از مجموعه‌های فعال کارآمد نقش آفرین در پیروزی‌ها و کاهش مجروحین و شهدا بهداری و بهداشت و درمان زمان جنگ بود.
کد خبر: ۶۸۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸ - 07August 2024

بهداری و بهداشت و درمان در پیروزی‌ها و کاهش مجروحین و شهدا نقش آفرین بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در جلسه کارگروه دفاع مقدس و مقاومت دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های نظام سلامت استان که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ریشه در قیام عاشورا و نهضت اباعبدالله الحسین علیه السلام دارد و یک انقلاب الهی که اسلام و احکام اسلامی را در جامعه جاری ساخت.

وی افزود: انقلاب اسلامی دست غارتگران شرق و غرب را از کشور کوتاه کرد و منافع استکبار و دشمنان اسلام از این کشور قطع شد.

این مسئول ادامه داد: آنها فکر می‌کردند انقلاب ریشه ندارد و می‌توانند با توطئه‌های کوچک آن را مهار کنند و وقتی دیدند ترور‌ها، کودتا‌ها، درگیری‌های منطقه‌ای، منافقین و... نتیجه نداد و انقلاب اسلامی در عمق جان مردم ریشه دارد به فکر راه انداختن یک جنگ تمام عیار بر علیه کشور ما افتادند.

سرهنگ سلامی اضافه کرد: در دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران در واقع ما در مقابل دنیای استکبار ایستادگی کردیم و پیروز شدیم.

وی بیان کرد: جنگ تحمیلی در حالی آغاز شد که تمام سلاح‌ها و تجهیزات روز، کمک‌های مالی دنیا و اعراب در اختیار صدام قرار داشت. از این طرف انقلاب تازه به ثمر رسیده و جوانانی که تجربه حضور در یک جنگ تمام عیار را نداشتند، سپاه تازه تشکیل شد و ارتش پاکسازی شده بود و پایه‌های نظام اسلامی مستحکم نشده بود.

این مسئول تصریح کرد: ملت ایران و جوانان رشید این کشور حضور در جنگ را، دفاع مقدس از انقلاب و کشورشان می‌دانستند و کار خودشان را جهاد در راه خدا. هر رزمنده خودش را مجاهد فی سبیل الله و جهادگر در راه خدا می‌دانست.

این مسئول اذعان داشت: دفاع مقدس یک فرهنگ و مکتب انسان سازی است طوری که علما فرمودند بعضی‌ها راه ۱۰۰ ساله را یک شبه طی کردند. 

وی با بیان اینکه در مقابل دشمن همه ملت ایران کنار هم ایستادند و یک سد پولادین تشکیل دادند، ادامه داد: این ارزش‌ها انقلاب و نسل‌های آینده را بیمه می‌کند روحیه ایثار، مجاهدت، فداکاری، معنویت و اخلاق در دفاع مقدس ظهور و بروز پیدا کرد و همان روحیه را در دوران کرونا از مجموعه علوم پزشکی و نظام سلامت دیده‌ایم. 

سرهنگ سلامی خاطرنشان کرد: یکی از مجموعه‌های فعال کارآمد نقش آفرین در پیروزی‌ها و کاهش مجروحین و شهدا بهداری و بهداشت و درمان زمان جنگ بود.

سرهنگ سلامی به حضور کارکنان دستگاه‌های نظام سلامت در جبهه‌ها و کمک‌های مردمی دستگاه‌های نظامی سلامت به جبهه‌ها اشاره کرد و گفت: این همه نقش و این همه افتخارات نباید به فراموشی سپرده شود.

وی بر لزوم ایجاد مکان دائمی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، مستندسازی، جمع آوری خاطرات و زنده نگه داشتن این مجاهدت‌ها و روحیه معنوی و ارزشی در محیط کار امروز تاکید کرد.

این مسئول تاکید کرد: کارگروه دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های نظام سلامت در ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس باید فعال و کارآمد عمل کند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس تصریح کرد: باید تمام ارکان دستگاه‌های نظام سلامت در این زمینه فعال شوند.

وی ارائه درس معارف دفاع مقدس، تجلیل و تکریم از رزمندگان دفاع مقدس، شهدای سلامت و خانواده‌های آنان را یک کار ارزشمند برشمرد.

این مسئول تاکید کرد: نماد دستگاه‌های نظام سلامت جامعه پزشکی و بهداری دفاع مقدس در موزه باید بهترین و جذاب‌ترین نماد باشد و راویان آن هم از دانشگاه و پیشکسوتان دفاع مقدس باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار