یمن ۲ ناوشکن آمریکایی را هدف قرار داد

یمن اعلام کرد نیرو‌های این کشور یک کشتی و دو ناوشکن آمریکایی را که در تلاش برای حمایت از رژیم صهیونیستی بودند، مورد تهاجم قرار داده‌اند.
کد خبر: ۶۸۳۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷ - 07August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، شامگاه امروز (چهارشنبه)، از ۳ عملیات موفق نیرو‌های این کشور در آب‌های مجاور یمن خبر داد.

یمن ۲ ناوشکن آمریکایی را هدف قرار داد

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد نیروی موشکی، پهپادی و دریایی این کشور در عملیاتی مشترک کشتی (Contship Ono) را دریای سرخ به علت بی‌توجهی به هشدار‌های صنعاء در خصوص ممنوعیت ورود به بندر‌های رژیم صهیونیستی با موشک‌های بالستیک و پهپاد هدف قرار داده‌اند.

 سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین اعلام کرد یگان پهپادی این کشور ناوشکن آمریکایی «کول» را در خلیج عدن و ناوشکن آمریکایی «لابون» را با چند موشک بالستیک هدف قرار داده است.

یحیی سریع اشاره کرد این دو ناوشکن در حال عبور از محدوده عملیات نیرو‌های مسلح یمن به سمت شمال دریای سرخ بودند تا از رژیم صهیونیستی حمایت کنند. براساس این بیانیه، هر دو ناوشکن در رهگیری تعدادی از پهپاد‌ها و موشک‌ها ناموفق بوده‌اند و این موشک‌ها و پهپاد‌ها با اهداف موردنظر برخورد داشته‌اند.

یحیی سریع در پایان اعلام کرد که عملیات‌های این کشور تا زمان توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی در نوار غزه ادامه خواهد داشت.

ارتش یمن بعد از تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به کشتی‌های اسرائیلی و همچنین کشتی‌هایی که مقصد آنها فلسطین اشغالی بوده، اجازه عبور نداده است. نیروی پهپادی و موشکی یمن همچنین در حمایت از مردم فلسطین ده‌ها بار مواضع ارتش اسرائیل در فلسطین اشغالی را مورد تهاجم قرار داده‌اند. آمریکا و انگلیس برای جلوگیری از عملیات‌های یمن و در حمایت از رژیم صهیونیستی ده‌ها بار خاک یمن را هدف قرار داده‌اند؛ اما این حملات بی‌نتیجه بوده است.

انتهای پیام/۹۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار