استاندار لرستان خبر داد؛

خدمت‌رسانی 110 موکب لرستانی به زائران اربعین 

شفقت با اشاره به آغاز فعالیت موکب‌های اربعین گفت: در مجموع ۴۳ موکب از استان در خارج و کشور عراق به همه زوار و ۶۷ موکب در داخل استان به زوار کشور خدمت‌رسانی می‌کنند. 
کد خبر: ۶۸۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱ - 07August 2024

خدمت‌رسانی 110 موکب لرستانی به زائران اربعین به گزارش  دفاع پرس از لرستان، «ابوطالب شفقت»، استاندار لرستان امروز، ( پنج شنبه) در جلسه شورای اداری استانداری لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به آغاز فعالیت موکب‌های اربعین، اظهار داشت: در مجموع ۴۳ موکب از استان در خارج و کشور عراق به زوار تمامی دنیا و ۶۷ موکب در داخل استان به زوار کشور خدمت‌رسانی می‌کنند. 

وی با بیان اینکه موکب‌هایی که بیرون از مرزها خدمت‌رسانی می‌کنند در صورت هرگونه مشکل باید به نمایندگان اطلاع دهند تا رسیدگی‌های لازم انجام شود، اظهار کرد: انتظار می‌رود موکب‌داران برنامه‌های خود را چه در زمینه مشکلات موجود و چه امکانات و توانمندی‌ها مستندسازی کنند تا در سال‌های بعد مشکلات موجود رفع و چنانچه توانمندی وجود دارد الگویی برای سایر مواکب باشد.

شفقت با بیان اینکه در خصوص اربعین یک حوزه خدمت‌رسانی در داخل و یک حوزه در خارج از کشور مطرح است، افزود: موظف هستیم خدمت‌رسانی شایسته به همه زواری که از استان ما عبور می‌کنند داشته باشیم که این مهم با ظرفیت مواکب موجود در استان صورت می‌گیرد و لازم است که این مواکب با محوریت شهرداری کمک‌رسانی شوند. 

استاندار لرستان ادامه داد: بخشی از نیازهای موکب‌ها نیز سخت‌افزاری و تجهیزاتی است که باید رفع شوند ضمن اینکه برخی شهرستان‌ها نیز که بیشترین زوار را دارند لازم است حمایت‌های بیشتری شوند. 

شفقت با بیان اینکه اساس اربعین به مردمی بودن آن است ادامه داد: با توجه به معین بودن لرستان و گسیل تجهیزات به سمت مرزهای ایلام ممکن است با کمبودهایی در داخل استان مواجه شویم که باید اطلاع‌رسانی لازم به مردم صورت گیرد. 

وی افزود: مردم در همه مشکلات همراه و همگام و در بسیاری از زمینه‌ها تسهیل‌گر هستند اما باید خلأها به شکلی جبران شود که مشکلی ایجاد نشود. 

استاندار لرستان تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا و مشکلاتی که در خصوص شیوع بیماری‌ها وجود دارد انتظار می‌رود مراقبت‌های بهداشتی لازم از سوی موکب‌ها و زوار صورت گیرد. 

شفقت یادآور شد: همچنین با توجه به معین ایلام بودن، ایجاد فضایی در مرز مهران برای خدمت‌رسانی به زائران ضروری است و انتظار می‌رود بخشی از خیرات مردم برای ایجاد این فضا به آنجا منتقل شود. 

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی برای روان‌سازی مراسم و حرکت اربعین از سالیان گذشته تاکنون میلیاردها تومان هزینه کرده اما باز هم مشکلاتی وجود دارد که نیازمند رفع است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها