فرمانده انتظامی مازندران خبر داد؛

صدور ۴۱ هزار گذرنامه زیارتی برای زائران اربعین حسینی در مازندران

سردار «مفخمی شهرستانی» از صدور ۷۳ هزار و ۵۵۴ جلد گذرنامه عادی و ۴۱ هزار گذرنامه زیارتی برای زائران اربعین حسینی در استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۶۸۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰ - 07August 2024

صدور ۴۱ هزار گذرنامه زیارتی برای زائران اربعین حسینی در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سردار «حسن مفخمی‌شهرستانی» فرمانده انتظامی استان مازندران امروز در آئین تجلیل از خبرنگاران که به مناسبت ۱۷ مرداد بزرگداشت روز خبرنگار برگزار شد، با اشاره به افتتاح باشگاه دانش‌آموزی خبرنگاران پلیس همرمان با ۱۷ مرداد روز خبرنگار و سالروز شهادت «محمود صارمی» اظهار داشت: ابتکار عمل در افتتاح باشگاه دانش‌آموزی ستودنی است و می‌توان از این ظرفیت بهره برد.

وی با بیان اینکه کلید طلایی اقدامات خبرنگاران، ماندگاری وقایع و لحظات است که به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، ادامه داد: خبرنگاران با جهاد تبیین و روشنگری در جهاد رسانه‌ای تلاش کنند.

این مسئول اضافه کرد: در حوزه امنیت و انتظامی مجموعه انتظامی و رسانه دو بال هستند و با یک بال، آگاهی و تنویر افکار عمومی اتفاق نمی‌افتد.

وی در ادامه به تشریح گزارش عملکرد چهار ماه و ۱۵ روز امسال پرداخت و گفت: بالغ بر ۳۴۴ هزار و ۹۰۰ مورد تماس با ۱۱۰ در سال جاری عملیاتی شده است.

این مسئول اذعان داشت: تاکنون حدود ۱۹ هزار مورد وقوع سرقت داشتیم که در بحث دستگیری هفت هزار نفر دستگیر و در کشف نیز ۴۷ درصد رشد به نسبت مشابه داشتیم.

سردار مفخمی شهرستانی با بیان اینکه ۱۲۴ نفر کلاهبردار در سال‌جاری دستگیر و ۷۵ درصد پرونده‌های کلاهبرداری منتج به کشف شده است، خاطرنشان کرد: همچنین ۲۸ فقره وقوع قتل داشتیم که ۹۶.۵ درصد قاتلان کشف و دستگیر شدند.  ریشه‌های سرقت با دستگیری مالخر‌ها در دست انجام است.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه هشت درصد افزایش ورودی به استان داشتیم که در درون شهری ۳۸ درصد کاهش فوتی و افزایش سه درصدی مجروح را داشتیم،  افزود: ۶۱ درصد تصادفات درون‌شهری مربوط به پیاده و ۳۱ درصد موتورسواران هستند.

به گفته سردار مفخمی‌شهرستانی توقیف خودرو‌های دارای حرکات مخاطره‌آمیز ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و بیشترین علت تصادف در شهر عدم رعایت حق تقدم بوده است.

این مسئول اضافه کرد: تمامی پلیس‌های خصوصی در حال استفاده از تجهیزات نوین و هوشمند هستند و پابند الکترونیک در حال استفاده در استان هستیم.

فرمانده انتظامی مازندران از فعالیت ۱۲۱ آموزشگاه تعلیم رانندگی در استان خبر داد و گفت: همچنین هزار و ۵۰۰ مورد اسقاط خودرو‌های فرسوده در سطح پارکینگ‌های استان انجام شده است.

سردار مفخمی‌شهرستانی با بیان اینکه امسال تعداد متوفیان تصادفات جاده‌ای یک درصد کاهش و مجروحان ۲۰ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: بیشترین علت تصادفات جاده‌ای تخطی از سرعت مطمئن است که ۳۴ درصد است.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه در مجموع ۱۰ درصد کاهش متوفیان را در تصادفات درون و برون‌شهری داشتیم، اشاره کرد: یک تن و ۶۶ کیلوکرم انواع مواد مخدر کشف و ۲۲ باند مواد مخدر کشف و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه تا به امروز، ۷۳ هزار و ۵۵۴ جلد گذرنامه عادی و ۴۱ هزار گذرنامه زیارتی صادر شده است، خاطرنشان کرد: امسال بر خلاف سال گذشته یک هفته است که گذرنامه در کمتر از یک‌روز در خود استان صادر می‌شود و استفاده از پلیس من بهترین راه برای صدور گذرنامه است.

این مسئول با تأکید بر اینکه گذرنامه‌های زیارتی پنج ساله است و دیگر گذرنامه‌ها قابل تمدید نیست و تنها صادر خواهد شد، خاطرنشان کرد: توقیف خودرو‌های قاچاق ۱۰۰ درصد و توقیف تجهیزات رایانه‌ای ۲۵۰ درصد و کشف لوازم آرایشی هزار درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی مازندران متذکر شد: ۴۶ کلانتری مازندران دارای واحد مددکاری هستند که بالغ بر ۱۱ هزار پرونده به این کارشناسان ارجاع که ۷۹ درصد آن منجر به سازش شد.

سردار مفخمی‌شهرستانی با اظهار اینکه برخورد با شماره‌های مشکوک کلاهبرداری بازار آنلاین حدود ۵۹ مورد بوده است، اذعان داشت: بازدید از ۳۰ هزار اصناف انجام و ۲ هزار و ۷۰۰ مورد منتج به پلمب شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها