سازمان همکاری اسلامی:

ترور هنیه، تعرض به حاکمیت ایران بود

سازمان همکاری اسلامی ضمن محکومیت شدید ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، اعلام کرد این اقدام، تعرض به حاکمیت ایران و تمامیت ارضی این کشور بود.
کد خبر: ۶۸۳۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵ - 07August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سازمان همکاری اسلامی، شامگاه امروز (چهارشنبه)، ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را به‌شدت محکوم کرد.

ترور هنیه، تعرض به حاکمیت ایران بود

سازمان همکاری اسلامی امروز به منظور بررسی جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل علیه فلسطینیان و تعرض به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در جده نشستی فوق‌العاده در سطح وزرای خارجه برگزار کرد.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه پایانی خود ترور شهید هنیه را یک تجاوز و نقض آشکار حقوق بین‌المللی خواند و رژیم اسرائیل را مسئول این اقدام جنایتکارانه دانست. این سازمان همچنین «ترور هنیه را تعرض به حاکمیت ایران تمامیت ارضی و امنیت این کشور» دانست.

 سازمان همکاری اسلامی در بخش دیگری از این بیانیه تداوم جنگ در فلسطین اشغالی و کشتار گروهی مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری را که منجر به شهادت و جراحت بیش از ۱۴۰ هزار فلسطینی و همچنین کوچ اجباری بیش از ۲ میلیون شهروند این کشور شده، قویا محکوم کرد.

این سازمان هشدار داد که تداوم جنایت‌های اسرائیل منجر به تضعیف امنیت و ثبات منطقه خواهد شد و این مسئله مستلزم مداخله فوری و مؤثر شورای امنیت است.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار