در دیدار فرماندهان مرزبانی کشور ایران و عراق مطرح شد؛

تاکید مرزبانان کرمانشاه و عراق بر تامین امنیت مرزها و تسهیل تردد زائران اربعین

سرلشکر «عبدالساده نیروز یاسین» فرمانده مرزبانی منطقه سوم دولت جمهوری عراق شامگاه (چهارشنبه) با استقبال رسمی سردار «کیاست سپهری» فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از مرز خسروی وارد کشور شد.
کد خبر: ۶۸۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵ - 08August 2024

تاکید مرزبانان کرمانشاه و عراق بر تامین امنیت مرزها و تسهیل تردد زائران اربعینبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرلشکر «عبدالساده نیروز یاسین» فرمانده مرزبانی منطقه سوم دولت جمهوری عراق شامگاه (چهارشنبه) با استقبال رسمی سردار «کیاست سپهری» فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از مرز خسروی وارد کشور شد و ۲ طرف با انجام آخرین هماهنگی‌های لازم بر تامین امنیت مرزهای مشترک و تسهیل در تردد زائران تاکید کردند.

فرمانده مرزبانی منطقه سوم دولت جمهوری عراق در بدو ورود به کشور در نقطه صفر مرز خسروی با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی (ع) در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تمام تلاش خود را در راستای تامین امنیت زائران و در بحث جابجایی آن ها و تردد آسان زوار به کار خواهیم گرفت.

سرلشکر نیروز یاسین افزود: همچنین به منظور جلوگیری از ترددهای غیرمجاز و تامین امنیت و بحث مقابله با قاچاق، انسداد کامل مرز را با استفاده از سیم خاردار و پایش تصویری با دوربین های حرارتی و همچنین جابجایی شایسته زائران از سمت مرز را در دستور کار داریم.

سال گذشته مسوولان عراقی ثابت کردند که پای کار هستند

سردار «کیاست سپری» فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه در ابتدای کنگره اربعین هستیم، گفت: همکاری و تعامل با مجموعه بزرگ پایانه منذریه و دولت عراق به عنوان یک موضوع اساسی مورد تاکید در سطح ملی، استانی و منطقه‌ای دنبال شده که امروز فرمانده مرزبانی منطقه سوم دولت جمهوری عراق به دعوت رسمی وارد مرز خسروی شد تا در راستای تامین امنیت مرزها و ارتقای آن، چگونگی حل مشکلات مرزی و تعامل و همکاری ها بحث و گفت و گو داشته باشیم.

سردار سپری افزود: در برگزاری اربعین و حرکت زائران به سمت کربلای معلی همه کارشناسان و مسوولانی که تاثیرگذار هستند امروز در این جلسه حضور دارند که از مباحث مورد تاکید در این جلسه تسهیل در عبور و مرور زائران، تامین و برقراری امنیت، حفظ کرامت زائران و چگونگی جابجایی زوار در مرز منذریه تا اماکن مقدس عراق و برگشت زائران است.

وی گفت: سال گذشته مسوولان عراقی ثابت کردند که پای کار هستند و برای زائران ما تلاش وافری دارند و چگونگی عبور و مرور زائران مورد تاکید آنها بوده و امروز نیز این موضوعات را مورد بررسی قرار می دهیم که با توان بیشتر این موضوعات را دنبال کنند که زائران بتوانند با امنیت، سلامت و آسانی و سهولت از مرز تردد کنند و همچنین شرایط بازگشت راحت آن ها را فراهم کنیم.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی مسوولان استان کرمانشاه و مجموعه پایانه مرزی خسروی برای حضور زائران اربعین گفت: اکنون نیز شاهد خروج زائرانی از سراسر کشور از پایانه مرزی خسروی به سمت کربلای معلی هستیم.

سردار سپهری ادامه داد: خسروی از بهترین مرزهای کشور به لحاظ امکانات و بُعد مسافت با شهرهای زیارتی عراق است و با همکاری و تعامل طرف عراقی این نوید را می دهیم که در خدمت کامل زائران خواهیم بود.

همچنین در نشست مسوولان مرزبانی عراق و کرمانشاه، بر برقراری امنیت مطلوب در نوار مرزی مشترک، جلوگیری از ترددهای غیر مجاز و لزوم انسداد مرز به منظور مبارزه با هرگونه قاچاق و تجاوز مرزی، تسهیل در تردد زائران اباعبدالله الحسین (ع) و برخورد شایسته و مناسب با زائران در خاک ۲ کشور ایران و عراق و عزم جدی مرزبانی ۲ طرف به خصوص در روزهای پیش رو تاکید شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار