نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

گرامیداشت یاد شهدا سیره عملی آنان را گسترش می دهد

حجت الاسلام و المسلمین «غفوری» گفت: شهدا تا پای جان در مسیر و راه حق و حقیقت جانفشانی کردند و گرامیداشت یاد شهدا سیره عملی آنان را گسترش می دهد و کشور را نسبت به فتنه و توطئه دشمنان بیمه می کند.
کد خبر: ۶۸۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱ - 08August 2024

گرامیداشت یاد شهدا سیره عملی آنان را گسترش می دهدبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین «حبیب‌الله غفوری» نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه امروز در مراسم یادواره ۱۲۴ شهدای سنگر سازان بی سنگر استان کرمانشاه که با حضور جمعی از جهادگران، خانواده های شهدا و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی استان در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد برگزاری یادواره های شهدا و تجلیل از خانوده های آنان را اقدامی ارزشمند عنوان کرد و اظهار داشت: هرچه از دوران دفاع مقدس بیشتر زمان سپری می شود نیاز به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه بیشتر احساس می شود.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری با بیان اینکه شهدا تا پای جان در مسیر و راه حق و حقیقت جانفشانی کردند افزود: گرامیداشت یاد شهدا سیره عملی آنان را گسترش می دهد و کشور را نسبت به فتنه و توطئه دشمنان بیمه می کند.

وی با اشاره به اینکه شهادت حدود ۴۰ هزار نفر از شهدای والامقام غزه را نباید به فراموشی سپرد یادآور شد: مقام و منزلت شهدا براساس آیات قرآن کریم قرب الهی بوده و کسانی که در راه خدا جهاد کرده و به شهادت می رسند محب پروردگارند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اخلاص، معرفت و شناخت و ایثار و فداکاری را از ویژگی های برجسته شهدا دانست و گفت: هدف شهدا رضای خداوند بود به همین دلیل هرگز از خدمت به مردم خسته نشدند و از تمام داشته های خود در این مسیر گذشتند.

خانواده‌های شهدا پرچمداران فرهنگ ایثار و شهادت هستند

«محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم امنیت، آرامش، نظم و اقتدار کشور را مرهون خون پاک شهدا و رشادت‌های ایثارگران دانست و اظهار کرد: همگی وظیفه داریم خدمتگذار خانواده های شهدا به عنوان ولی نعمتان خود باشیم و تداوم راه این شهدای بزرگ و خدمت رسانی صادقانه به مردم، گام برداشتن در مسیر شهدای سرافراز است.

وی با بیان اینکه جامعه به روحیه ایثار و شهادت نیاز دارد گفت: شهدای والا مقام یک مکتب انسان ساز هستند که ارج نهادن به مقام شامخ آنها و ترویج روحیه ایثار و شهادت در بین مردم نقش مهمی در تقرب و خودسازی دارد.

استاندار کرمانشاه از شهید به عنوان کسی که بزرگترین سرمایه خود را در راه خدا هدیه کرده و با تمام وجود به این مسیر اعتقاد دارد یاد کرد و افزود: هرچند بخشی از ابعاد برجسته شخصیتی شهدا برای جامعه تبیین شده ولی هنوز نتوانسته ایم بدرستی اندیشه ها و دست نوشته های شهدا را برای نسل جدید تبیین کنیم.

جهادگران عرصه دفاع مقدس هم اکنون نیز به صورت شبانه روز در حال فعالیت هستند

«علی چاله‌چاله» رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار داشت: یادواره شهدای جهاد کشاورزی برای دومین سال متوالی است که به همت امور ایثارگران این سازمان در استان در حال برگزاری است.

 چاله‌چاله افزود: استان کرمانشاه همیشه در دوران دفاع مقدس درخشیده و جهاد سازندگی نیز در مقاطع مختلف جنگ تحمیلی شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی با تشریح رشادت‌های شهدا و رزمندگان جهاد کشاورزی و اقدامات موثر آنها در دوران جنگ یادآور شد: جهادگران عرصه دفاع مقدس هم اکنون نیز در تولید و امنیت غذایی به عنوان زیربنای امنیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور به صورت شبانه روز در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها