فرازی از زندگینامه شهید «داریوش رضایی‌نژاد»

داریوش رضایی‌نژاد ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ در شهرستان آبدانان به دنیا آمد و در ۱ مرداد ۱۳۹۰ توسط سرویس جاسوسی «موساد» به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۸۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰ - 08August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، «داریوش رضایی‌نژاد» ۲۹ بهمن سال۱۳۵۶ در شهرستان آبدانان استان ایلام به دنیا آمد و از همان اویل کودکی در سخن گفتن و دیگر اعمال خود، نبوغ خود را به اطرافیان نشان داد.

فرازی از زندگینامه شهید «داریوش رضایی‌نژاد»

 وی همچنین به واسطه‌ی اینکه جثه اش ظریف‌تر و کمی ریزتر از هم سن و سالانش بود همراه با متولدین ۱۳۵۷وارد دوره ابتدائی شد و همیشه با هوش و توانایی خود معلم و دانش آموزان را تحت تأثیر قرار می‌داد وکلاس سوم ابتدائی را طی تابستان گذراند و دیگر سال‌های دوره ابتدائی شاگرد اول و نماینده کلاس بود.

 «داریوش» در دوره راهنمایی با توجه به ظرفیت هوشی بسیار بالای که دارا بود، مقطع دوم را نیز در تابستان گذراند و با توجه به سرعت بالا در کسب مدارج علمی توانست پیش از همکلاسی‌های خود دوره متوسطه را به پایان رساند و در تیرماه ۱۳۷۳ دیپلم خود را در رشته ریاضی دریافت کرد.

 وی چندین بار در مسابقات علمی استان ایلام مقام اول را کسب کرد.

«داریوش» همچنین در مهر ماه ۱۳۷۳ در رشته مهندسی برق، گرایش قدرت، در دانشگاه پذیرفته شد و با وجود پذیرش در بسیاری از رشته‌های مهندسی در دانشگاه‌های معتبر تهران، اصفهان، شیراز و... بنابر انتخاب خود وارد دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان شد.

«رضایی نژاد» با وجود نبوغ ذاتی در امور کارگاهی و آزمایشگاهی که از ویژگی‌های تمامی نوابغ و مخترعان است در تحصیل و پذیرش و اجرای آکادمیک نیز بسیار منظم و کوشا بود و ضمن فراگیری و کسب تجربه در رشته خود، در زمینه استفاده از رایانه و علوم کامپیوتری بسیار توانا بودکه با داشتن چنین توانایی هایی، داریوش بزرگ توانست در مدت هفت ترم وبا رتبه اول و به عنوان دانشجوی برتر دانشگاه، از دانشگاه خود فارغ التحصیل شود.

وی به محض فارغ التحصیلی به عنوان پژوهشگر در مراکز مهم تحقیقاتی و علمی کشور مشغول به کار شد. در عرصه‌ای که فعالیت داشت توانایی فراوانی داشت و نبوغ وتلاش خود را در مسیر خدمت به وطن خویش قرارداد. در همان نخستین سال شروع به کار، در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۷۸ در رشته مهندسی برق، گرایش قدرت، در دانشگاه دولتی ارومیه پذیرفته و مشغول به ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد شد.

«داریوش» در تیر ماه سال ۱۳۷۹ ازدواج کرد و صاحب یک فرزند دختر به اسم آرمیتا شد.

از فعالیت‌های کاری «رضایی‌نژاد» می‌توان به نماینده دانشگاه شهید بهشتی در امور اجرایی و همکاری با سازمان انرژی هسته‌ای، عضو انجمن هسته‌ای ایران، مدیر گروه کاربرد پرتو‌ها، عضو شورای آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اشاره کرد.

 سر انجام «داریوش رضایی‌نژاد» در تاریخ۱ مرداد ۱۳۹۰ توسط سرویس جاسوسی اسرائیل «موساد» که نتوانتستند این دانشمند هسته‌ای پر توان و وطن دوست را تحمل کنند، به شهادت رسید و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار