برگزاری دومین کمیسیون هم‌اندیشی دانشنامه دفاع مقدس استان البرز

 دومین جلسه کمیسیون هم‌اندیشی دانشنامه دفاع مقدس استان البرز با هدف بررسی پیشرفت تدوین مداخل دانشنامه و تقسیم‌بندی وظایف بین معاونت‌های مختلف اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱ - 08August 2024

برگزاری دومین کمیسیون هم‌اندیشی دانشنامه دفاع مقدس استان البرزبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، دومین جلسه کمیسیون هم‌اندیشی دانشنامه دفاع مقدس استان البرز با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز و معاونت‌های اداره کل به عنوان اعضای کمیسیون برگزار شد.

یکی از تصمیمات مهم این جلسه، برای پیشبرد اهداف تدوین دانشنامه، معاونت ادبیات موظف شد تا نویسندگان خبره در زمینه نمایشنامه‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی و ویراستاری را برای تدوین مداخل هنری و ویراستاری مداخل و برگزاری کارگاه تخصصی برای نویسندگان و ویراستاران شناسایی کند.

 از دیگر مصوبات جلسه، تأکید بر اهمیت سازماندهی و دسترسی آسان به اسناد برای پژوهشگران بود. معاونت اسناد موظف شد تا اسناد مورد نیاز را به صورت منظم و قابل دسترس در اختیار مدیریت دانشنامه قرار دهد.

انتظار می‌رود دانشنامه دفاع مقدس استان البرز به عنوان یک منبع جامع و دقیق، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان به تاریخ دفاع مقدس قرار دهد و سعی بر آن است رونمایی از این اثر ارزشمند در کنگره شهدای استان البرز در سال ۱۴۰۴ انجام پذیرد.

هدف اصلی از تدوین این دانشنامه، حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده و ایجاد یک مرجع کامل برای مطالعه و پژوهش در این زمینه است.

لازم به ذکر است زهرا شامرادی دبیری این جلسه را عهده دار بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار