مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز:

راهپیمایی اربعین؛ نماد وحدت و اقتدار شیعیان جهان است

سردار «اسلامی» با اشاره به اهمیت راهپیمایی عظیم اربعین حسینی گفت: این رویداد عظیم نمادی از وحدت و اقتدار شیعیان جهان است.
کد خبر: ۶۸۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳ - 08August 2024

راهپیمایی اربعین؛ نماد وحدت و اقتدار شیعیان جهان استسردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالفضل اسلامی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در البرز،با بیان اینکه راهپیمایی اربعین صرفا یک مراسم مذهبی نیست، بلکه یک حرکت عظیم سیاسی و اجتماعی است، اظهارداشت: این راهپیمایی نشان‌دهنده قدرت نرم شیعه و وحدت امت اسلامی در برابر دشمنان است.

وی افزود: در این حرکت عظیم، میلیون‌ها نفر از سراسر جهان با پای پیاده به کربلا می‌آیند تا ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشان دهند.

سردار اسلامی با تاکید بر ابعاد مختلف راهپیمایی اربعین، ادامه داد: این راهپیمایی علاوه بر بعد مذهبی، ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز دارد و اربعین نشان‌دهنده اقتدار شیعیان و وحدت امت اسلامی در برابر استکبار جهانی است.

وی ادامه داد: این راهپیمایی فرصتی برای تعامل و همدلی بین شیعیان از ملیت‌های مختلف است و از لحاظ فرهنگی، این حرکت عظیم باعث انتقال فرهنگ عاشورا و ارزش‌های اسلامی به نسل‌های آینده می‌شود. 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در پایان با تاکید بر لزوم تبیین ابعاد مختلف راهپیمایی اربعین در جامعه خاطرنشان کرد: باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها، ابعاد مختلف این حرکت عظیم را به نسل جوان تبیین کرد تا آنها نیز با ابعاد مختلف این رویداد آشنا شوند و در این راهپیمایی عظیم شرکت کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار