یحیی السنوار:

هیچ‌کس توانایی خلع سلاح حماس را ندارد/ هرگز با ایران قطع رابطه نمی‌کنیم

رهبر جدید حماس در واکنش به ادامه فشار فزاینده واشنگتن و تل‌آویو علیه مقاومت گفت: هیچ‌کس توانایی خلع سلاح ما را ندارد و مناسبات خود را با ایران هرگز قطع نخواهیم کرد.
کد خبر: ۶۸۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰ - 08August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «یحیی سنوار» رهبر جدید جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی سخنانی بار دیگر موضع قاطع حماس در برابر خلع سلاح مقاومت و اشغالگری را تکرار کرد.

شبکه خبری المیادین شب گذشته (چهارشنبه) گزارش داد که «یحیی السنوار» جانشین شهید اسماعیل هنیه اعلام کرد که هیچ‌کس نمی‌تواند حماس را مجبور کند که «اسرائیل» را به رسمیت بشناسد.

هرگز «اسرائیل» را به رسمیت نمی‌شناسیم/ باایران هرگز قطع رابطه نمی‌کنیم

یحیی السنوار که این سخنان را در میان جمعی از جوانان فلسطینی در غزه مطرح کرد.

وی در واکنش به فشار صهیونیست‌ها و آمریکا در خلع سلاح مقاومت و ادعای آنان در تشکیل دولت وفاق ملی با سایر گروه‌های فلسطینی در پساجنگ غزه تاکید کرد که هیچ‌کس قادر نیست ما را مجبور کند که سلاح خود را بر زمین بگذاریم.

السنوار همچنین افزود: «ما روابط خود را با ایران و سایر طرف‌ها نیز هرگز قطع نخواهیم کرد.»

رهبر جدید حماس تاکید کرد که «ما رزمندگانی برای تحقق آزادی فلسطین و انقلابیونی برای اعطای حق آزادی به ملت‌مان هستیم و طبق قوانین حقوق بشری ضد اشغالگران می‌جنگیم و برای حمایت از ملت خود به تقویت نیروی نظامی خود ادامه خواهیم داد.»

السنوار درباره مذاکرات برای مبادله اسرا نیز به صهیونیست‌ها هشدار داد که بدون آزادی اسرای ما، اسرای آنان هرگز طعم آزادی را نخواهند چشید.

در شرایطی که سران سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی تصور می‌کردند، ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش حماس، منجر به تغییر و مهندسی مجدد صفوف رهبری این جنبش می‌شود و به موازات آن، گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس از جناح سیاسی آن دور می‌شود و همچنین در زمانی که صهیونیست‌ها تصور می‌کردند، ممکن است رهبری حماس، «خالد مشعل»، «موسی ابومرزوق» و… را به‌عنوان رئیس دفتر سیاسی این جنبش انتخاب کند، اما اوضاع آن‌گونه که دشمن تصور می‌کرد، پیش نرفت.

جنبش حماس با انتخاب یحیی سنوار به‌عنوان رئیس دفتر سیاسی خود، سطح چالش‌های صهیونیست‌ها را بالا برد و این انتخاب در واقع اولین پاسخ به جنایت اشغالگران در ترور اسماعیل هنیه بود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار