آماده‌باش پلیس انگلیس در پی گسترش دامنه تظاهرات ضدنژادپرستی

هزاران نفر از شهروندان انگلیس در اعتراض به خشونت گروه‌های افراطی ضد مهاجران در این کشور در شهر‌های مختلف انگلیس دست به تظاهرات اعتراض‌آمیز ضدنژادپرستی زدند.
کد خبر: ۶۸۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹ - 08August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پلیس انگلیس برای مقابله با تشدید اعتراض‌ها که به راست افراطی ضد اتباع مهاجر در انگلیس منتسب شده‌اند، در سراسر این کشور در حالت آماده‌باش قرار دارد.

آماده‌باش پلیس انگلیس در پی گسترش دامنه تظاهرات ضدنژادپرستی

در همین ارتباط، پایگاه خبری النشره لبنان گزارش داد که هزاران نفر از شهروندان انگلیس در اعتراض به خشونت گروه‌های افراطی ضدمهاجران در این کشور در شهر‌های مختلف انگلیس دست به تظاهرات اعتراض‌آمیز ضد نژادپرستی زدند.

تظاهرکنندگان خشونت گروه‌های راست افراطی ضدمسلمانان را محکوم کردند.

در همین ارتباط، صادق خان، شهردار شهر لندن به گروه‌های راست افراطی هشدار داد که اقدامت خشونت‌طلبانه این گروه‌ها در پایتخت را تحمل نخواهد کرد.

در این اعتراضات خشونت‌بار که از آن با عنوان گسترده‌ترین ناآرامی‌ها در انگلیس طی ۱۳ سال گذشته یاد می‌شود، شماری از نیروی پلیس مجروح شده و به اموال عمومی آسیب وارد آمده است.

به گزارش النشره، مقامات دولت انگلیس گزارش دادند که تاکنون ۳۰ مجوز قانونی از سوی مهاجران و پناه‌جویان به‌منظور برگزاری تجمع مقابل نهاد‌ها و دفاتر وکلا درخواست شده است.

انگلیس از هفته گذشته شاهد گسترش موج خشونت در پی کشته شدن سه تن از اتباع مهاجر با سلاح سرد در این کشور از سوی گروه‌های نژادپرست است.

پس از کشته شدن سه کودک و مجروح شدن ۲ بزرگسال و هشت کودک دیگر در پی حمله با سلاح سرد، ناآرامی و تظاهرات در لندن، هارنلپول و منچستر گسترش یافت.

کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر انگلیس، «راست افراطی» را به‌دلیل موج خشونت محکوم کرده و از پلیس برای انجام اقدامات قوی حمایت کرده است.

موج جدید اعتراضات ضدمهاجرتی در انگلیس پس از کشته شدن سه کودک به دست یک نوجوان ۱۷ ساله با تبار روآندایی، از شنبه آغاز شد؛ اعتراضاتی که تداوم و گسترش آن به چندین شهر، تیتر نخست روزنامه‌های انگلیس را به خود اختصاص داد.

آخرین شورش گسترده در بریتانیا در سال ۲۰۱۱ و در پی کشته شدن یک مرد سیاه‌پوست در لندن اتفاق افتاده بود. در آن سال خشونتی بسیار گسترده‌تر رخ داد و هزاران نفر به مدت پنج شب به خیابان‌ها آمدند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار