دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

چرا دشمن از راهپیمایی اربعین وحشت دارد؟

دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی که از ابتدای پیروزی انقلاب همواره با حربه‌های مختلف سعی بر ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین دارند هر ساله در ایام اربعین با مطرح کردن موضوعاتی به‌دنبال ایجاد حاشیه و کم‌رنگ کردن شکوه این اجتماع عظیم هستند.
کد خبر: ۶۸۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰ - 08August 2024
گروه جامعه دفاع‌پرس – سعید نوروزی ‌پور؛ اربعین حسینی بزرگترین اجتماع مردمی است که هر ساله در ایام محرم الحرام و صفر برگزار می‌شود؛ زائران ایرانی به همراه زائران دیگر کشور با حضور در کربلا اجتماعی تشکیل می‌دهند که کل دنیا را متحیر می‌کند.
 
هدف دشمنان از زیر سوال بردن اربعین چیست؟
 
در کنار برگزاری مراسم عزاداری باشکوه برای حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش، زائران اربعین هرسال قبل از رسیدن اربعین شهادت امام حسین (ع) در مسیر‌های منتهی به کربلای معلی با حضور میلیونی خود بزرگ‌ترین اجتماع آئینی جهان را برگزار می‌کنند.
 
اجتماع میلیونی اربعین خود به تنهایی یک رزمایش بزرگ و مسالمت‌آمیز است و هویت واقعی اسلام را به نمایش می‌گذارد تا مردم جهان دروغ‌پردازی رسانه‌های غربی علیه اسلام و را به وضوح دریابند.
 
این رزمایش چهره واقعی اسلام را از پس پرده جاهلیت داعشی بیرون کشیده و نقشه شوم و دسیسه شیطانی اسلام‌هراسی را خنثی کرده است. این اجتماع بزرگ و باشکوه خود به تنهایی ظرفیتی عظیم برای ترویج و تبلیغ دین برای افکار عمومی جهان است که در کنار تزکیه نفس و صفای باطن انسان را متوجه مقصد و مقصود می‌کند و او را از جهنم مادیات به افق نورانی هدایت می‌کند.
 
دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی که از ابتدای پیروزی انقلاب همواره با حربه‌های مختلف سعی بر ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین دارند، هر ساله در ایام اربعین با مطرح کردن موضوعاتی از به‌دنبال ایجاد حاشیه و کم‌رنگ کردن شکوه این اجتماع عظیم هستند.
 
در تازه‌ترین حربه، دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از امپراطوری رسانه‌ای خود اقدام به تبلیغ علیه اربعین حسینی کرده و به دروغ بر دولتی بودن آن در ایران تاکید می‌کنند؛ این رسانه‌ها به دنبال این هستند بگویند اربعین مردمی نیست و این دولت‌ها هستند که در آن دخالت می‌کنند.
 
مردمی بودن اربعین جزو ارکان اصلی و سیاست‌های ما است
 
حجت‌الاسلام احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی درباه حواشی ایجاد شده درباه مردمی بودن اربعین گفت: بر اساس توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی و ابلاغیه ستاد، مردمی بودن اربعین جزو ارکان اصلی و سیاست های ما است.
 
وی با بیان اینکه قطعا دولت و حاکمیت وظیفه دارد امنیت، تسهیلات و زیر ساخت‌های لازم را در اختیار زائران قرار دهد و هماهنگی های بین بخشی را نیز انجام دهد،گفت: بسیج ناوگان حمل و نقل، ایجاد تدابیر بهداشتی لازم، بیمه و ... از جمله اقداماتی است که توسط دولت‌ها انجام می‌شود تا نگرانی های مردم کاهش پیدا کند.
 
رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین گفت: در سال‌های اول که پیاده روی اربعین تازه آغاز شده بود به دلیل اینکه مردم با برخی از اقدامات آشنا نبودند به همین دلیل بیشتر از سوی دولت و حکومت اقدامات انجام می شد اما در حال حاضر بعد از گذشت چند سال از اربعین، کارهای مردمی در اختیار مردم و بسیار بیشتر از دولت است.
 
تشکیک در اربعین، پشت کردن به خورشید است
 
سردار احمدرضا رادان در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، با بیان اینکه افتخار هر دولتی بایستی در این باشد که بتواند سر سفره اقا اباعبدالله حسین قرار بگیرد، گفت: طبعا تامین امنیت و تسهیل‌گری در سفر امری حاکمیتی است  نمی‌توان آن را از مردم انتظار داشت.
 
فرمانده کل انتظامی گفت: در بخش انتظامی کشور خیل نیروها که برای خدمت به زائرین اربعین حسینی می‌روند جزو دواطلبین هستند.
 
وی گفت: تشکیک کردن در سفر اربعین، در حقیقت پشت کردن به خورشید است. کسی که خودش را به خواب می‌زند، هیچوقت بیدار نمی‌شود.
 
مهمترین صحنه مردمی بودن اربعین حضور مواکب مختلف ایرانی و عراقی در جهت ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی است و باید به این نیز اشاره داشت که دشمنان انقلاب اسلامی همواره به دنبال ایجاد ناامیدی و ضربه زدن به انسجام و وحدت در کشورمان برای رسیدن به مقاصد خود است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار