در پی حمله عشایر به «قسد» صورت گرفت؛

آماده‌باش پایگاه‌های نظامی آمریکا در شرق سوریه

به‌دنبال تسلط قبایل عرب سوری بر شهر‌های مهم شرق فرات و حمله به شبه نظامیان وفادار به واشنگتن (قسد)، نیرو‌های آمریکایی مستقر در پایگاه‌های نظامی در شرق سوریه به حالت آماده‌باش در آمدند.
کد خبر: ۶۸۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷ - 08August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به گفته یک منبع امنیتی سوری، بالگرد‌های آمریکایی حومه شهر‌های «ذیبان» و «المیادین» در منطقه دیرالزور واقع در شرق سوریه را پس از تسلط قبایل عرب بر شهر‌های مهم شرق فرات، بمباران کردند.

یک منبع امنیتی سوری به «ریانووستی» گفت: نیرو‌های عشایر عرب سوریه، شبه نظامیان وفادار به واشنگتن (قسد) را با یک حمله گسترده در حومه شرقی دیرالزور غافلگیر کردند که منجر به اخراج شبه نظامیان از بسیاری از شهر‌های تحت کنترل آن‌ها شد.

نیرو‌های عشایر وارد شهرک‌های «الکشکیه»، «غرانیج»، «ابوحمام»، «ذیبان» و «اللطوه» در حومه شرقی دیرالزور شدند.

آماده‌باش پایگاه‌های نظامی آمریکا در شرق سوریه با حمله عشایر به قسد

این امر باعث شد تا نیرو‌های اشغالگر آمریکایی مستقر پایگاه‌های نظامی در میدان‌های نفتی و گازی کونیکو و العمر در حومه شمالی و شمال شرقی دیرالزور سوریه به علت نزدیکی به محل درگیری به حالت آماده‌باش درآیند.

همچنین بالگرد‌های آمریکایی گروهی از نیرو‌های عشایر را با استفاده از مسلسل در نزدیکی ساحل رود فرات در شهر «ذیبان» در شرق دیرالزور واقع در شرق سوریه هدف قرار دادند.

پس از حملات نیرو‌های عشایر، شبه نظامیان موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و خروجی‌های خارجی که شهر‌ها و مناطق استان الحسکه را به یکدیگر مرتبط می‌کند، در تمامی مناطق تحت کنترل خود در حومه شرقی و غربی دیرالزور، منع رفت و آمد کامل اِعمال کردند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار