مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

یادمان‌های شهدای گمنام نقش برجسته‌ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد

سرهنگ «فلاحی» گفت: مراکز فرهنگی دفاع مقدس و یادمان‌های شهدا می‌تواند نقش برجسته‌ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و یادآوری حماسه‌ها و فداکاری‌های شهدا و ایثارگران به نسل جدید داشته باشد.
کد خبر: ۶۸۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶ - 08August 2024

یبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) در جلسه هیأت امنای شهدای گمنام شهرستان بیرجند، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت توجه به دستاورد‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: تمام داشته‌های ما مدیون و مرهون دفاع مقدس است و باید این دستاورد‌ها به نسل امروز شناسانده شود.

وی بیان داشت: دوران دفاع مقدس تداوم‌بخش انقلاب اسلامی و نقش مهمی در پیشرفت و توسعه این انقلاب داشته است لذا عزت، پیشرفت، اقتدار و صلابت کشور بیش از هر چیز مرهون فداکاری شهدا، ایثارگران و جانبازانی است که در روز‌های سخت و سرنوشت‌ساز با سپر ساختن سینه‌های خود و ایستادن در مقابل خطرات از سرزمین و میهن خود دفاع کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تبیین کرد: شهدا گنجینه تمام‌نشدنی از گنجینه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت هستند که برگرفته از همان مکتب عاشورا است؛ لذا همگان وظیفه داریم در حفظ حراست از فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یکی از ارزش‌های بنیادین در جامعه و انتقال آن به نسل آینده تلاش کنیم.

سرهنگ فلاحی اعلام کرد: شهرستان بیرجند در ۲۴ نقطه دارای شهید گمنام است که از این تعداد ۱۶ یادمان تکمیل، ۶ یادمان در حال ساخت و دو نقطه هم فاقد یادمان است که امیدواریم هر چه زودتر این نقاط را نیز تکمیل کنیم.

وی اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را سبب پیشرفت، سلامت و تعالی جامعه در زمینه‌های مختلف دانست و گفت: امروز امنیت و اقتدار کشور مرهون رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و جانبازان است و باید رشادت‌های شهدا را از طریق تربیت نسل جوان انقلابی و تولید محتوای ارزشی در فضای مجازی به نسل‌های امروزی و آینده انتقال دهیم‌.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه نسل جدید جامعه ما به دنبال درک بیشتری از دفاع مقدس است و سؤال‌های فراوانی در این باره دارند، افزود: مراکز فرهنگی دفاع مقدس و یادمان‌های شهدا می‌تواند نقش برجسته‌ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و یادآوری حماسه‌ها و فداکاری‌های شهدا و ایثارگران به این نسل را داشته باشد.

به گزارش دفاع‌پرس، در این جلسه مقرر شد دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با هیأت امناها برای محوطه‌سازی، فضای سبز، روشنایی بوستان‌ها و ساخت فضاهای جانبی یادمان‌ها از جمله سرویس بهداشتی، وضوخانه، انبار نگهداری اقلام یادمان و غیره همکاری و حمایت‌های لازم را به عمل آورند.

همچنین در این نشست تأکید شد که از یادمان‌ها بهره‌برداری‌های سیاسی نشود و برای برگزاری مراسمات فرهنگی جهت حفظ امنیت مردم و زائران، هیئت امناها هماهنگی لازم را با فرماندهی انتظامی شهرستان بیرجند به عمل آورند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار