فراخوان مرحله استانی بیست و ششمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت در یزد

«حجت» از آغاز فراخوان مرحله استانی بیست و ششمین کنگره سراسری و جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت در یزد خبر داد و گفت: آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ است.
کد خبر: ۶۸۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲ - 08August 2024

«اعظم حجت» معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد، از آغاز فراخوان مرحله استانی بیست و ششمین کنگره سراسری و جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت در یزد خبر داد.

وی اظهار داشت: این جشنواره با هدف «تبیین مبانی نظری و تعیین شاخص‌های امروزی شعر دفاع‌مقدس و مقاومت مطابق با تدابیر مقام معظم رهبری، شناسایی و پرورش استعداد شعری، ترویج اشعار دفاع مقدس و فعال سازی و تقویت شعر مقاومت» به وسیله اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در شش محور شروع به کار کرد.

اعظم حجت، بخش میراث‌های ماندگار دفاع‌مقدس (شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و...) دفاع مقدس و شعر مقاومت اسلامی و امنیت ملی (داخلی وخارجی) شعر دفاع مقدس با بهره‌گیری از مضامین عاشورایی، را از محور‌های مرحله استانی بیست و ششمین کنگره سراسری و جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت در یزد برشمرد و افزود: شعر دفاع مقدس، ولایت‌محوری و جهاد تبیین (پرچم، ایمان و امید، ایران قوی، هویت ملی، محرومیت‌زدایی و حرکت‌های جهادی)، تجلی مردم در شعر دفاع مقدس (نقش زنان، روحانیون، دانشجویان، دانش‌آموزان، کارگران، کارمندان و...) شعر دفاع مقدس در قالب‌های (کودک و نوجوان، طنز، سرود، ترانه، غزل، قصه، سپیده، نیمایی و...) از دیگر محور‌های این جشنواره است.

حجت گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را بر اساس محور‌های شش گانه جشنواره از طریق پیام رسان ایتا، به شماره 09054572593 به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه محدودیتی در تعداد آثار ارسالی نیست، تصریح کرد: شاعران هم استانی آثار را در قالب فایل word همراه با ذکر مشخصات: نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، کد ملی، تلفن همراه و آدرس کامل پستی ارسال کنند.

معاون ادبیات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد ادامه داد: آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره 10 شهریور 1403 است.

آغاز فراخوان مرحله استانی بیست و ششمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت در یزد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار