سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرزبه مناسبت  اولین کنگره شهدای غریب پیامی صادر کرد

«درکتانیان» به مناسبت روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم و اولین کنگره شهدای غریب استان  البرز پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۶۸۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹ - 08August 2024

 به گزارش دفاع پرس از البرز  سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، به مناسبت روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم و اولین کنگره شهدای غریب در اسارت استان البرزپیامی صادر کرد و  از عموم مردم بالاخص اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان البرز  جهت حضور در اولین کنگره شهدای غریب در اسارت استان البرز و بزرگداشت شهدای مدافع حرم در امامزاده محمد(ع) کرج دعوت به عمل آورد.

در متن پیام سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز آمده است :

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرزبه مناسبت  اولین کنگره شهدای غریب پیامی صادر کرد

بسم الله الرحمن الرحیم
الَّذِینَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللّهِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ (سوره : التوبة آیه : ۲۰ )

تقویم روز شمار ایران عزیز از نخستین روزهای شکل گیری و تشکیل انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی سرشار از روزهای پرافتخاری است که ما ایرانیان به آن می بالیم.

در سالهای اخیر و در دورانی که دشمنان این آب و خاک با تجهیز تمام امکانات خود و استفاده از تمام ابزارها و ایجاد ناامنی در کشورهای منطقه کمر به ایجاد توطئه و إخلال در روند پیشبرد و توسعه اهداف جمهوری اسلامی ایران بستند، مردان بزرگی با تاسی از سیره سید وسالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای دفاع از مرزهای این سرزمین و حرم آل الله جان خود را تقدیم کردند.

 به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره آن عزیزان، روز ۱۸مردادماه همزمان با سالروزشهادت شهید مدافع حرم ، شهید محسن حججی، روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نامیده شد تا مناسبتی باشد برای تجلیل از فداکاری‌ها وتلاش ها و رشادت های دلیرمردانی که با اهداء خون خود ، امنیت و آسایش را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

همچنین در خصوص شهدای غریب در اسارت این نکته گفتنی است که شهدای غریب در اسارت، صبر و مقاومت را برای اهل عالم معنا کردند. 

نگاه کردن به چهره‌های نورانی شهدای غریبِ در اسارت؛ مانند نگاه کردن به آیات قرآن‌کریم، آرامش به دل انسان می‌دهد زیرا این شهدا رفتار، اخلاق و کلام‌شان به تاسی از سبک زندگی قرآنی و اسلامی بوده است.

شهدای غریب در اسارت و آزادگان در برابر شکنجه‌های سخت رژیم بعث و همچنین دیگر شهدای دفاع مقدس و حتی مدافع حرم سختی‌های مبارزه با دشمنان اسلام را تحمل کردند تا پیام زیبایی از مقاومت و ایستادگی را به جهانیان مخابره کنند و با تحمل شکنجه‌ها در اردوگاه‌های رژیم بعث به ایران قدرت، عزت و آبرو بخشیدند و با مقاومت‌شان دشمنان را خوار و ذلیل کردند.

به ارواح طیبه شهدا، شهدای بزرگ مدافع حرم و شهدای غریب در اسارت درود می فرستیم و بر عهد و پیمان فرزندان این کشور در عرصه جبهه فرهنگی با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب و شهدای این آب و خاک تاکید نموده و از درگاه خداوند متعال سربلندی همیشگی ایران اسلامی ، سلامتی مقام معظم رهبری و خانواده معظم شهداء را مسئلت می نمایم.

 سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، از عموم مردم بالاخص اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان برای حضور در اولین کنگره شهدای غریب در اسارت استان البرز و بزرگداشت شهدای مدافع حرم که روز پنج شنبه ۱۸مرداد ماه، ساعت ۱۷:۳۰در گلزار مطهر امام زاده محمد (ع) حصارک کرج برگزار می شود، دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار