همزمان با روز پاسداشت شهدای مدافع حرم؛

آیین گرامیداشت شهدای جانباز استان قم برگزار شد

آیین گرامیداشت یاد و خاطره ۶۵ جانباز شهید ۷۰ درصد استان قم همزمان با روز پاسداشت شهدای مدافع حرم با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا در مجتمع امام خمینی (ره) قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳ - 08August 2024

آیین گرامیداشت شهدای جانباز استان قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیین گرامیداشت یاد و خاطره ۶۵ جانباز شهید ۷۰ درصد استان قم و دیگر شهدای جانباز همزمان با ایام سالروز شهادت حضرت رقیه (س) و روز پاسداشت شهدای مدافع حرم در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام «حسن هنرمند» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در سخنانی با گرامیداشت ۱۸ مرداد، سالروز شهادت محسن حججی و روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم، حضور پرشور در محافل و مراسم مرتبط با ذکر و نام شهیدان را موجب استمرار راه پرفروغ آنان عنوان کرد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به آیه ۱۷۲ سوره آل عمران، ابراز داشت: معنای واژه «قرح» در این آیه، نشان می‌دهد مخاطب آیه فوق جانبازان سرافراز هستند که بر عهد و پیمان خود با خدا و حضرت رسول (ص) پس از آنکه ضربه و جراحتی به آنان وارد شده، باقی ماندند.

وی با اشاره به اینکه برخی معصومین (ع) از جانبازان شهید هستند، گفت: فرق مبارک حضرت علی (ع) در جنگ خندق شکافته شد و در جنگ احد نیز ۷۰ زخم به جسم مبارک ایشان وارد شد؛ حضرت زهرا (س) نیز جانباز بودند که به شهادت رسیدند.

رفیعی با اشاره به کتاب‌هایی که در زمینه جانبازان صدر اسلام نگارش شده، عنوان کرد: بر اساس جایگاه رفیع جانبازان در دیدگاه امامین انقلاب، شایسته است مسئولان نیز در زمینه‌هایی همچون تکریم و اشتغال جانبازان و ... نهایت تلاش خود را انجام دهند و برنامه‌هایی در خصوص معرفی جانبازان تولید و از رسانه ملی پخش شود.

این مراسم، با مرثیه سرایی حاج مهدی سلحشور در تکریم شهدا و ایام شهادت حضرت رقیه (س) همراه بود؛ همچنین از محمدرضا اصغری جانباز مدافع حرم، جانباز قطع نخاع گردنی حاج غلامرضا اسماعیلی و فرزندان جانبازان شهید سردار علی آقازاده نژاد و حسن کریمی با تقدیم هدایایی تجلیل شد.

در مراسم فوق که به همت باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان ایثار استان قم برگزار شد، به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار، از سید مرتضی جلالی و رضا جعفری تقدیر شد.

در یادواره شهدای جانباز استان قم، سید محمد آقامیری استاندار قم، احمد حاجی زاده و حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم معاونان سیاسی امنیتی و فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه قم، سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش قم، مصطفی ملایی عضو شورای اسلامی شهر قم، حجت الاسلام قاسم روانبخش نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، جانبازان ۷۰ درصد و جمع زیادی از خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و رزمندگان مدافع حرم حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار