فرزند شهید:

پدرم با افتخار به انقلاب ملحق شد

فرزند شهید «حسین سامی مقام» در مراسم گرمیداشت پدر شهیدشان گفت: در آغازین ساعات پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵٧، پدرم جزو نخستین ارتشی‌هایی بود که با افتخار به انقلاب اسلامی ایران ملحق شد.
کد خبر: ۶۸۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹ - 08August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان،«حمید رضا سامی مقام» فرزند شهید حسین سامی مقام امروز در مراسم گرامیداشت پدر شهیدشان که با حضور فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش در هرمزگان در منطقه یکم امامت نداجا در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: سال‌های نخست خدمت پدرم در ارتش، از نیروی دریایی آغاز شد و سپس در نیروی زمینی تا زمان شهادتشان ادامه داشت.

وی بیان کرد: پدرم در عملیات نجات یکی از فرماندهان ارتش به نام «شهید نصرت‌زاد» به همراه تعدادی از همرزمانش به اسارت حزب دموکرات درآمد و پس از گذراندن دوران سخت اسارت در زندان‌های مختلف گروه‌های ضد انقلاب و تجزیه طلب، به شهادت رسید.

فرزند شهید در خصوص نحوه شهادت پدرشان اینچنین گفت: «یکی از همراهان پدرم در دوران اسارت به ما گفت، اسامی تعدادی را برای آزادی و تبادل زندانیان خواندند، ساعتی بعد زندانبان وارد شد و گفت: همه آن‌ها را اعدام کردیم، که ۲ نفرشان ارتشی بودند؛ همرزم پدرم ادامه داد که زندانبان گفت هنگامی که سامی مقام را اعدام کردیم تیر اول که به یک پایش زدیم الله اکبر گفت، تیر دوم را به پای دیگرش زدیم که باز الله اکبر گفت و سپس با خشم ٣٠ گلوله خشاب را روی بدنش خالی کردیم.»

وی تصریح کرد: پدرم در ١۴ مرداد سال ۱۳۵۹ (برابر با شب‌های احیای ماه مبارک رمضان) شهید شد و در ۱۴ مردادماه امسال (برابر با ۲۹ محرم ۱۴۴۶) پیکرش تفحص و به خاک سپرده شد.

این فرزند شهید افزود: قبل از انقلاب و زمانی‌که هنوز نیروهای مسلح مثل ارتش شاکله نظامی نداشتند، ارتش ٧٠۴ شهید در کردستان داد که آخرین ماموریت پدرم زنده نگهداشتن شهدای ارتش بود.

پدرم با افتخار به انقلاب ملحق شد

راه ما در امتداد مسیر شهدا قرار دارد

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا نیز در این مراسم زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا را از مطالبات فرمانده معظم کل قوا دانست و گفت: امروز گردهم آمده‌ایم تا یاد شهدا را زنده بداریم و این مراسم تذکری است به ما که بدانیم جایگاه شهدا «عندربهم یرزقون» است و راه ما در امتداد مسیر شهدا قرار دارد.

امیر دریادار دوم جلیل مقدم افزود: افتخار می‌کنیم به داشتن شهدایی همچون شهید سرتیپ سامی مقام در ارتش جمهوری اسلامی ایران که بخشی از خدمت شان را در نیروی دریایی سپری کردند.

وی تصریح کرد: نخستین قطره خون شهید که بر زمین ریخته می‌شود، وجودش را خداوند فرامی‌گیرد و پیامبر اکرم(ص) نیز می‌فرمایند: خداوند به خانواده شهدا می‌گوید غصه نخورید؛ چرا که خلیفه شهید در خانواده، من هستم.

مراسم گرامیداشت شهید صبح امروز پنجشنبه با حضور امیران، فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش در استان هرمزگان و همچنین فرزند برومند آن شهید والامقام، حمیدرضا سامی مقام، در منطقه یکم امامت نداجا بندرعباس برگزار شد.

پدرم با افتخار به انقلاب ملحق شد

در این مراسم، قاری ممتاز و بین المللی استاد کهوری نژاد نیز به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

شهید سرتیپ حسین سامی‌مقام پیکر مطهرش بعد از ۴۴ سال تفحص از روی کارت شناسایی برجای مانده از او، شناسایی شد و پیکر این شهید چهار روز پیش ١۴ مردادماه پس از تشییع در تهران، سنندج و اصفهان، در زادگاهش سمیرم، آرام گرفت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار