مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

خبرنگاران بسترساز نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

حجت الاسلام «لقمانپور» گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جز با حضور و نقش آفرینی اصحاب رسانه میسر و ممکن نیست.
کد خبر: ۶۸۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰ - 08August 2024

خبرنگاران بسترساز نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام علی لقمانپور در حاشیه آیین تقدیر از خبرنگاران فعال حوزه ایثار و شهادت در محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، اظهار داشت: هفدهم مرداد سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار و هجدهم مرداد سالروز شهادت محسن حججی از ایام ویژه در تاریخ حماسی کشورمان محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به شهادت غریبانه این دو شهید بزرگوار و تقارن سالروز شهادت شان با ایام سالروز شهادت حضرت رقیه (س) افزود: روز خبرنگار و روز پاسداشت شهدای مدافع حرم به نوعی یک وابستگی معنایی را در خود به همراه دارد بدین معنی که انتقال جریان شهادت مظلومانه شهیدان صارمی و حججی نیازمند رسالتی زینبی است.

لقمانپور تاکید کرد: انتقال جریان عظیم عاشورا و کربلا به دنبال خطبه‌های کوبنده حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در درگاه یزیدیان صورت گرفت و در واقع معرفی مظلومیت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایشان و نیز ظلم و ستم دستگاه جور، مرهون سخنان افشاگرانه این دو شخصیت بزرگوار است.

وی با اشاره به تاثیر و نفوذ رسانه‌ها بر اذهان مردم در جهان امروز، عنوان کرد: استکبار جهانی با بهره گیری شیطانی از رسانه به دنبال آن است تا جای حق و باطل را تغییر دهد و از این رو، ضرورت دارد با ارتقاء سواد رسانه، بیش از پیش در جهت خنثی سازی توطئه‌های دشمنان گام برداریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تاکید کرد: ترویج فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت در جامعه موجب ایجاد امنیت و همدلی بیشتر و مقاومت پایدارتر در برابر انواع هجمه‌ها شده و لذا، نقش خبرنگاران در معرفی جلوه‌های حماسه، ایثار و مقاومت، موضوعی انکار ناپذیر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار