فرمانده انتظامی استان هرمزگان خبر داد؛

کشف بالغ بر 13تن انواع موادمخدر و 6680 میلیاردتومان کالای قاچاق در هرمزگان

سردار «جاویدان» با اشاره به اینکه ارزش ریالی کشفیات پرونده کالاهای قاچاق در استان هرمزگان در ۵ ماهه اخیر ۶۶۸۰ میلیارد تومان بوده که ۴۵۱ درصد رشد داشته است، گفت: در ۵ ماهه اخیر ۲۴ باند بزرگ قاچاق مواد مخدر با ۱۳ تن مواد مخدر نیز منهدم شده‌اند.
کد خبر: ۶۸۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹ - 08August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، سردار «علی اکبر جاویدان» فرمانده انتظامی استان هرمزگان امروز صبح در نشست خبری با اصحاب رسانه که بمناسبت گرامیداشت روز خبرنگار و تقدیر از خبرنگاران فعال در حوزه انتظامی استان در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: هفدهم مرداد مصادف با شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار، یادآور مجاهدتهای زنان و مردانی حقیقت طلب است که با هدف روایت حقیقت، بیرق بزرگ آگاهی بخشی را بر دوش کشیده و خاضعانه و بی ادعا وجود خویش را چراغ راه جامعه کرده اند.

فرمانده انتظامی استان با تأکید بر اینکه امروزه نقش تأثیرگذار اطلاع رسانی در توسعه یافتگی جوامع در همه حوزه‌ها بویژه حوزه امنیتی و انتظامی انکار ناپذیر است، گفت: به نمایندگی از مجموعه انتظامی استان از مشارکت، همکاری و تلاشهای خالصانه خبرنگاران در راستای تعامل شایسته با مجموعه انتظامی در راستای اطلاع رسانی و آگاهسازی اقشار جامعه با هدف کاهش جرائم و معضلات اجتماعی قدردانی می نمایم.

وی با اشاره به گوشه ای از عملکرد پلیس استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اجرای ۳۱۲ طرح طرح پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان، اظهارداشت: در ۵ ماهه ابتدایی امسال تاکنون، ۱۳ تن و ۳۷۰ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ۲۴ باند کلان منهدم و ۱۹۲ دستگاه خودرو در این راستا از آنها کشف شده است.

سردار جاویدان با بیان اینکه تعداد دستگیری در بحث موادمخدر ۸هزارو۴۰۹ نفر می باشد، افزود: تعداد ۳۴۰ عنصر اصلی و ۱۳۴۲ خرده فروش و ۶۱۱۰ معتاد متجاهر در این بازه زمانی دستگیر شده‌اند اما متأسفانه چرخه درمان معتادان متجاهر معیوب است و شاهد کاهش نفوذ مواد مخدر و معتادان متجاهر نیستیم.

این مقام ارشد انتظامی استان شناسایی و توقیف ۲۳ باب املاک و مستغلات وتعداد ۱۹۲ دستگاه انواع خودرو به ارزش ۶۱۶ میلیارد تومان را از دیگر اقدامات پلیس استان در رابطه با ضربه‌ به بنیان مالی قاچاقچیان مواد مخدر عنوان کرد.

به گفته فرمانده انتظامی هرمزگان در ۵ ماهه اخیر شاهد افزایش ۲۰درصدی کشفیات سرقت‌ها و کاهش ۱۰ درصدی وقوع سرقت در سطح استان نیز بوده‌ایم.

سردار جاویدان از کشف ۱۶ فقره قتل پیچیده در ۵ ماهه اخیر خبر داد و عنوان داشت: ۸۳ درصد از سرقت‌های مسلحانه استان ، ۸۵ درصد از آدم ربایی و ۹۱ درصد از کلاهبرداری‌ها ، ۱۰۰درصد تجاوز بعنف و ۹۷ درصد جرایم جعل درسال جاری کشف شده است.

وی ادامه داد: در بازه زمانی سال جاری با تلاش همکاران انتظامی و همکاری شهروندان شاهد کاهش ۱۶ درصدی سرقت منزل، کاهش ۱۳ درصدی سرقت مغازه، کاهش ۳۴ درصدی سرقت اماکن، کاهش ۱۰درصدی سرقت خودرو، کاهش ۱۷ درصدی لوازم داخل خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.

فرمانده انتظامی استان درباره آمار تصادفات رانندگی در هرمزگان بیان داشت: هرمزگان استان سی و دوم کشور در تلفات و حوادث رانندگی است، متوفیان تصادفات ۱۷۵ نفر و جمع کل تصادفات ۳هزار و ۵۹۴ فقره می باشد که خوشبختانه ۱۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سردار جاویدان در همین زمینه به زخمی شدن یک هزار و ۷۸۴ نفر در تصادفات رانندگی از ابتدای امسال هم اشاره و عنوان داشت: معضل تردد خودروهای سوخت کش در جاده‌ها نیز با وجود برخوردهای مکرر بر تصادفات افزوده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در ادامه نشست رسانه ای با خبرنگاران، با بیان اینکه تعداد کل پرونده های کشف کالای قاچاق در سطح استان ۳۵۷۷ فقره می باشد که ۴۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است؛ افزود: ارزش ریالی کشفیات پرونده کالاهای قاچاق در استان هرمزگان در ۵ ماهه اخیر ۶۶۸۰ میلیارد تومان بوده که ۴۵۱ درصد رشد داشته است، در این زمینه ۴۷ شناور و ۳۳۴۸ دستگاه خودرو توقیف و ۷ باند بزرگ قاچاق کالا نیز منهدم شده و عوامل آن دستگیر شدند.

وی در زمینه قاچاق سوخت هم گفت: از ابتدای امسال قریب ۳هزار دستگاه خودروی شوتی در استان توقیف شده است و مقابله با خودروهای شوتی که متأسفانه شاهد حوادث ناگوار رانندگی توسط آنان برای خودشان و سایر رانندگان خودروهای عبوری در سطح استان هستیم، بصورت ویژه در دستورکار قرار دارد.

سردار جاویدان درباره اثرات مخرب فرهنگی و اجتماعی ناشی از گسترش قاچاق سوخت اشاره و گفت: برخی دانش آموزان به کار قاچاق رو آورده‌اند و حاضر به تحصیل نیستند و درس را برای سوخت کشی ترک کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی استان تعداد تماس‌های شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی را ۳۸۰ هزار و ۷۲۰ فقره تماس عنوان کرد و گفت: ۹۱هزار و۹۰۹ فقره از این تماس‌ها عملیاتی شده و تعداد ۲۸۴هزار و ۳۲۹ فقره تماس منجر به راهنمایی و ارشاد و ۴هزار و ۴۸۲ فقره تماس غیرقابل رسیدگی بوده اند.

وی در ادامه به گوشه ای از اقدامات پلیس امنیت عمومی استان اشاره کرد و گفت: در حوزه اداره‌ مهاجرت تعداد ۴۵هزارو ۹۷۲ گذرنامه صادر و روزانه بصورت میانگین به ۶۰۰ نفر مراجعه کننده و زائران اربعین خدمات لازم ارائه شده است، همچنین برای تعداد ۱۳۹ هزار و ۴۳۷ مورد از ترددات مرزی مسافرین و ملوانان خارجی و داخلی کنترل صورت گرفته و یک هزار و ۵۸۶ کشتی تجاری اسکله های استان نیز مورد کنترل قرار گرفته اند.

سردار جاویدان ادامه داد: مجموع تماس شهروندان با دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ پلیس در سال جاری ۷هزارو ۵۹۴ فقره تماس بوده که از این تعداد ۳۲۶ فقره تماس پیشنهاد و درخواست، ۲هزار و ۴۱۳ فقره تماس تقدیر از عملکرد پلیس، ۴هزار و ۳۱۸ فقره تماس راهنمایی و ۵۵۳ فقره انتقاد از عملکرد پلیس بوده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تعداد جرائم شناسایی شده در حوزه پلیس فتا را ۸۳۵ جرم عنوان کرد که از این تعداد کلاهبرداری رایانه ای ۶۴ درصد، برداشت غیر مجاز ۲۶درصد، هتک حیثیت ۶درصد، دسترسي غیرمجاز قریب ۲درصد، مزاحمت مجازی یک درصد بوده است و همچنین بالغ بر ۹۰ درصد جرائم واقع شده توسط کارشناسان فتا منجر به کشف شده است.

وی به گوشه ای از خدمات معاونت وظيفه عمومی پلیس استان نیز در طول سال جاری اشاره کرد و گفت: تعداد اعزام صورت گرفته امسال ۲۵۱۴ نفر بوده اند، همچنین ۲۶۵۴ مورد مجوز معافیت تحصیلی، ۸۵۵ مورد معافیت دانشگاهی، ۱۷۴۹ معافیت دانش آموزی و ۵۰ مورد سایر معافیتها برای متقاضیان مشمول صادر گردیده است.

سردار جاویدان تصریح کرد: در ۵ماهه امسال مشاوران و مددکاران مرکز مشاوره آرامش پلیس استان و مددکاران دوایر اجتماعی کلانتری‌ها با نگاه هوشمندانه ای که به فرآیند پرونده های ورودی به دوایر اجتماعی کلانتری داشته اند موفق به رسیدگی به ۸هزار و ۳۱ فقره پرونده داشته اند که با مداخلات روانشناسی تخصصی بالغ بر۶۹ درصد پرونده ها منجر به مصالحه گردیده است که این موضوع در کاهش بار قضائی پرونده ها و توسعه اعتماد عمومی در جامعه نقش مهمی داشته اند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر خدمات مشاوره ای در طول ۵ماهه امسال پس از شناسایی‌ آسیب‌ها و نیازسنجی آموزشی محلات، بالغ بر ۲۶۳ جلسه مشاوره فعال برای ۱۳ هزار نفر از شهروندان در مدارس، مساجد و ادارات توسط کارشناسان انتظامی استان برگزار گردیده است.

گفتنی است در پایان نشست، توسط فرمانده انتظامی استان هرمزگان از خبرنگاران فعال در حوزه انتظامی با اهدای لوح تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار