نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

بسیج اساتید، زمامدار فکر و فرهنگ در جامعه دانشگاهی/ انقلاب فرهنگی امام باقر(ع)، راهبردی اساسی در زندگی سیاسی و اجتماعی است

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اساتید بسیجی با توجه به مبانی اعتقادی و اسلامی که دارند نسبت به مساله مدیریت فکری و فرهنگی قشر دانشگاهی رسالت اجتماعی و دینی دارند، اگر بتوانند در این مسیر موفق عمل کنند و جریان فرهنگی و فکری را در دانشگاه مدیریت کنند، جامعه به سوی ارزش‌های دینی و جامعه اسلامی حرکت خواهد کرد.
کد خبر: ۶۸۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶ - 08August 2024

بسیج اساتید، زمامدار فکر و فرهنگ در جامعه دانشگاهی/ انقلاب فرهنگی امام باقر(ع)، راهبردی اساسی در زندگی سیاسی و اجتماعی استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی مسئولین و اعضای شورای بسیج اساتید کشور که در هتل امامت برگزار شد با اشاره به انقلاب فرهنگی امام باقر علیه‌السلام اظهار داشت: در آن زمان چون اسلام به‌عنوان یک مکتب تربیتی و انسان‌ساز و یک جریان علمی و فکری در خط ویژه زندگانی فردی و اجتماعی مطرح نبود لازم بود که ابتدا قیام حضرت زید صورت بگیرد تا زمینه فکری و آگاهی مردم برای انقلاب فرهنگی امام باقر علیه‌السلام فراهم شود.

وی با بیان اینکه با این تفسیر قیام حضرت زید مورد تائید امام باقر علیه‌السلام و در خط جریان فکری و حرکتی ایشان بود، افزود: اگر چنین اتفاقی نمی‌افتاد، مردم بدون آمادگی و وجود یک جریان فکری ودفرهنگی عمیق در جامعه اسلامی نمی‌توانستند با انقلاب فرهنگی امام باقر علیه‌السلام همراه باشند، لذا ابتدا باید مقدمه‌ای برای ایجاد اعتراض و حرکت مبارزاتی که حکومت را یک حکومت ظالم و جنایتکار معرفی کند، صورت می‌گرفت.

انقلاب فرهنگی امام باقر (ع)، راهبردی اساسی در زندگی سیاسی و اجتماعی است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه این انقلاب فرهنگی برای زندگی سیاسی و اجتماعی امروز ما یک راهبرد بسیار عظیم و قابل توجه است، ادامه داد: اگر بنا شد جریان‌های فکری و فرهنگی جامعه به سمت مقابله با دین و ارزش‌های اسلامی کشیده شود، دیگر عدل اسلامی در جامعه رخ نخواهد داد.

آیت‌الله علم‌الهدی نتیجه مدیریت فرهنگی و اجتماعی جامعه‌ای که براساس سلامت فکری اسلامی صورت می‌گیرد را یک نظام مدیریت عادلانه و دور از تبعیض معرفی کرد و گفت: به همین دلیل نباید شما اساتید اجازه دهید تا افکار انحرافی وابسته به تفکر مدرنیته و پسامدرنیته در جریان مسائل فرهنگی و سیاسی ایجاد شود.

بسیج اساتید، زمامدار فکر و فرهنگ در جامعه دانشگاهی
 
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه متاسفانه برخی از جریانات فکری و سیاسی برای حفظ قدرت در عرصه سیاست به اندیشه‌ها و نوآوری‌های غربی تکیه می‌کنند که موجب سقوط جامعه از عدل اسلامی خواهد شد، ابراز داشت: پیشگیری این موضوع نیازمند توجه خاص شما اساتید بزرگوار است که زمامدار فکر و فرهنگ در جامعه دانشگاهی هستید.

وی با اشاره به اینکه باید بپذیریم که امروز دانشگاه در راس جامعه است، عنوان کرد: جامعه روحانیت بخشی از جریان‌های اجتماعی را با حوزه‌های علمیه مدیریت می‌کند ولی بخشی دیگر از جریان اجتماعی توسط حوزه قابل مدیریت نیست و آن جریان آکادمیک و دانشگاهی است. 

امام جمعه مشهد تصریح کرد: شما اساتید با توجه به مبانی اعتقادی و اسلامی که دارید نسبت به مساله مدیریت فکری و فرهنگی قشر دانشگاهی رسالت اجتماعی و دینی دارید، اگر بتوانید در این مسیر موفق عمل کرده و جریان فرهنگی و فکری را در این قشر مدیریت کنید، جامعه به سوی ارزش‌های دینی و جامعه اسلامی حرکت خواهد کرد.

سیره امام باقر علیه‌السلام یک راهبرد، منش رفتاری و فکری است

وی با اشاره به اینکه سیره امام باقر علیه‌السلام برای ما یک راهبرد، منش رفتاری و فکری است، بیان داشت: اما اگر بنا شد در عرصه دانشگاهی و نسلی که مغایر با این فرهنگ رشد کرده‌اند، حرکت کنیم، در جریان پیشبرد جریان نظام و انقلاب دچار رکود می‌شویم.

آیت‌الله علم‌الهدی مبدا انحرافات اجتماعی از زمان پیامبر (ص) تاکنون را انحرافات سیاسی اعلام کرد و افزود: در جامعه ولایی و اسلامی تمام راه حل‌های مسائل اجتماعی و سیاسی در آموزه‌های دینی و سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام مشخص است که اگر این موارد را مورد توجه قرار دهیم، راه حرکت خود را در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی پیدا می گ‌کنیم و اگر منحرف شویم هیچ عذری در درگاه خداوند نداریم که چرا دچار انحراف سیاسی و اجتماعی شدیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار