جنگ با حزب‌الله چالشی راهبردی برای رژیم صهیونیستی

جنگی بزرگ و فراگیر میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان به عنوان مهمترین و بزرگ‌ترین گروه مقاومت اسلامی در منطقه چالشی بسیار خطرناک و راهبردی برای تل‌آویو ایجاد خواهد کرد.
کد خبر: ۶۸۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰ - 09August 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در شرایطی که ترور «فواد شکر» از رهبران مقاومت اسلامی لبنان در بیروت توسط رژیم صهیونیستی موجب اوج‌گیری تنش‌ها و درگیری‌های موجود میان این رژیم اشغالگر و نامشروع و حزب‌الله لبنان به عنوان مهمترین و بزرگ‌ترین گروه مقاومت اسلامی در منطقه شده که افزایش خطرناک سطح خصومت و نزاع بین دو طرف، خطر جنگی بزرگ و فراگیر را بیش از پیش نزدیک کرده است.

جنگ با حزب‌الله چالشی راهبردی برای رژیم صهیونیستی

اما آن چیزی که موجب شده تا هرگونه درگیری و جنگی فراگیر میان دو طرف بیش از حزب‌الله لبنان برای رژیم صهیونیستی چالش برانگیز و خطرناک باشد، دارا بودن این گروه مقاومت لبنانی از زرادخانه بزرگ و قابل توجه موشکی و فرماندهان و رزمندگان شجاع و توانمند، است که این امر بسیار مهم و تعیین کننده، چالشی بسیار جدی و راهبردی را در هرگونه جنگی بزرگ و فراگیر برای تل‌آویو ایجاد خواهد کرد.

بر همین اساس هم حملات راکتی و توپخانه‌ای و نفوذ حزب‌الله با پهپاد‌های شناسایی و انتحاری خود به عمق سرزمین‌های اشغالی و عکس‌برداری و هدف قرار دادن مراکز و مواضع صهیونیست‌ها تا اینجای کار که هنوز جنگی فراگیر میان آنها ایجاد نشده تاثیر بسیار مهم و چالش برانگیزی بر رژیم صهیونیستی گذاشته است.

بر اساس اخبار و گزارش‌هایی که از نهاد‌ها و سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی منتشر شده محافل صهیونیستی هم اکنون حملات حزب‌الله را یک چالش استراتژیک بی‌سابقه برای «اسرائیل» قامداد می‌کنند. چالش بزرگ و امنیتی که رژیم صهیونیستی تا به امروز آن را در این سطح و اندازه تجربه نکرده است.

چالش دیگری که هرگونه جنگی بزرگ و فراگیر میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان را برای تل‌آویو بسیار چالش برانگیز و خطرناک کرده حمایت و پشتیبانی سایر گروه‌های مقاومت در منطقه از حزب‌الله در برابر هرگونه حمله نظامی ارتش «اسرائیل» است. بر همین اساس هم پیش‌بینی می‌شود که در جنگ آینده رژیم صهیونیستی نه فقط در برابر حزب‌الله لبنان که در برابر تمامی گروه‌های مقاومت در منطقه قرار خواهد گرفت.

بر همین اساس هم اگر شاهد وقوع هرگونه جنگی بزرگ و فراگیر مابین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان باشیم این احتمال خطرناک وجود دارد که این جنگ به عراق و سوریه هم کشیده شود و پس از آن شاهد ورود یمن و ارتش آن به همراه انصارالله به درگیری‌های منطقه‌ای خواهیم بود.

با توجه به تمامی موارد و مسائل گفته شده در صورتی که رژیم صهیونیستی به حزب‌الله لبنان حمله کند و متعاقب آن جنگی فراگیر میان دو طرف شگل بگیرد، شاهد ایجاد و تشکیل چرخه بسیار خطرناک و خشونت‌آمیزی در منطقه میان رژیم «اسرائیل» و تمامی گروه‌های مقاومت در منطقه و به عبارتی بهتر «محور مقاومت» خواهیم بود.

موضوع مهم دیگر که در معادلات درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان اهمیت بسیار زیادی دارد افزایش کاملا محسوس و قابل توجه قدرت و توان نظامی این گروه مقاومت اسلامی لبنانی است. این وضعیت امروز به صورتی است که هم اکنون حزب‌الله دارای زرادخانه موشکی شامل حدود ۲۰۰ هزار موشک است، موشک‌هایی که در صورت بروز هرگونه درگیری میان این گروه مقاومت لبنانی و ارتش صهیونیستی به سمت مراکز و اماکن نظامی «اسرائیل» شلیک خواهند شد.

در پایان باید گفت رژیم صهیونیستی بیش از ۱۰ ماه است که درگیر جنگ غزه بوده و در این مسیر هیچ پیروزی و دستاورد قابل توجهی را به غیر از کشتار و نسل‌کشی مردم غزه به دست نیاورده است و اگر بخواهد جنگی بزرگ و فراگیر را با حزب الله لبنان آغاز کند بی‌شک تلفات و خسارات فراوان و قابل توجهی را پذیرا خواهد شد که از عهده تحمل سران و مقامات تل‌آویو و همچنین صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های صهیونیست‌نشین خارج است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها