فرمانده انتظامی استان یزد مطرح کرد؛

امسال کشف ۱۰۰ درصدی قاتلین و دستگیری آنها را در یزد داشتیم

سردار بهدانی فرد گفت: امسال کشف ۱۰۰ درصدی قاتلین و دستگیری آنها را داشتیم، همچنین در حوزه کشف مواد مخدر بیش از ۴ تن و ۱۱۳ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است.
کد خبر: ۶۸۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۷ - 09August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، نشست خبری سردار «عباسعلی بهدانی فرد» فرمانده انتظامی استان یزد به مناسبت روز خبرنگار و با حضور جمعی از اصحاب رسانه در دفتر این فرماندهی برگزار شد.

سردار بهدانی فرد با اشاره به مراسم پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: تاکنون ۱۴ هزار و ۴۰۰ جلد گذرنامه زیارتی تا دیروز صادر شده است، که این گذرنامه‌ها ظرف ۴۷ ساعت تا ۷۲ ساعت به دست مردم می‌رسد و هر روز مراکز پلیس از ۷ صبح تا ۶ بعد از ظهر فعال هستند.

وی ادامه داد: طرح نور همچنان در حال اجرا است، حفظ حجاب امر سیاسی و شرعی است، از تمام بانوانی که حجاب خود را رعایت می‌کنند تقدیر و تشکر داریم.

فرمانده انتظامی استان یزد بیان کرد: جمع آوری اتباع غیرمجاز مطالبه مردم و تأکید فرماندهی است، لذا اتباع غیرمجاز باید یزد را ترک کنند، بخش زیادی از سرقت‌ها در استان، تجاوز به عنف و … توسط این افراد انجام شده است و لذا کولونی‌های این اتباع شناسایی شده و در حال جمع‌اوری و ترد هستند.

سردار بهدانی فرد گفت: تاکنون ۱۸ و هزار ۳۰۰ نفر از اتباع غیرمجاز ترد شدند و ۹۳ درصد افزایش ترد اتباع غیرمجاز در استان یزد داشتیم، همچنین ۳۴ دستگاه خودرو حامل اتباع غیرمجاز توقیف شدند.

فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به برقراری ۳۵۷ هزار و ۵۸۰ تماس در طی سال گذشته با پلیس تصریح کرد: شاهد افزایش دو درصدی تماس‌ها هستیم و از این تعداد ۱۴۹ هزار و ۷۸۶مورد منجر به عملیات و صورت جلسه شده است.

سردار بهدانی فرد از کشف ۱۶۲ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان یزد خبر داد و گفت: در این حوزه ۲۰ درصد افزایش کشف، ۱۷ درصد افزایش پرونده، ۲۴۴ دستگاه خودرو توقفی و ۳۷۱ نفر دستگیر شدند که عمدتاً قاچاق سوخت، احشام و … بودند که در ورودی‌های استان و ایستگاه شهید مدنی کشف شدند.

وی ادامه داد: ۷۸ درصد از پرونده‌های پلیس فتا نیز منجر به کشف شده و ۲۰ درصد شاهد کاهش پرونده بوده‌ایم، متأسفانه استان یزد بعد از هفت کلانشهر کشور هشتمین استان است که بیشترین کلاهبرداری را داشته‌است، البته کلاهبرداران غیر یزدی بودند.

فرمانده انتظامی استان یزد در حوزه سرقت نیز شاهد کاهش ۱۵ درصدی سرقت بوده‌ایم، در عین حال ۵۳ درصد افزایش کشفیات وقوع سرقت داشتیم، این میزان با افزایش ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است و استان یزد در امر کشف وقوع سرقت در کشور بالاتر از میانگین کشور قرار دارد.

بهدانی‌فرد ادامه داد: ۱۷ باند سرقت منزل و خودرو شناسایی شدند و ۵۴ نفر دستگیر و ۱۹۵۳ نفر دیگر شناسایی و به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

وی در خصوص جرایم خشن نیز گفت: امسال کشف ۱۰۰ درصدی قاتلین و دستگیری آنها را داشتیم، همچنین در حوزه کشف مواد مخدر بیش از ۴ تن و ۱۱۳ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان یزد به دستگیری ۳۴۹۰ معتاد متجاهر به عنوان مطالبات اصلی مردم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مردم در بسیاری از محلات، پارک‌ها و فضای شهری احساس امنیت دارند.

بهدانی فرد با اشاره به افزایش ۳۱ درصدی قاچاق سوخت، ۱۰۶ درصدی کشف مشروبات الکی افزود: در حوزه تصادفات نیز کاهش ۷ درصدی تصادفات جرحی، کاهش ۱۱ درصدی تصادفات فوتی درون شهری اتفاق افتاد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار