زالی عنوان کرد؛

رییس جمهور پزشک یک فرصت برای تقویت نظام سلامت است

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، انتخاب رییس جمهور پزشک را فرصت مناسبی برای تقویت برنامه‌های حوزه سلامت دانست.
کد خبر: ۶۸۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶ - 09August 2024

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، علیرضا زالی، در نشست با رؤسای بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، خواستار حمایت رؤسای بیمارستان‌ها از پرسنل از طریق برقراری ارتباط مؤثر و مدیریت و صرفه‌جویی در منابع شد.

رییس جمهور پزشک یک فرصت برای تقویت نظام سلامت است

وی با بیان اینکه در بیمارستان‌ها حجم قابل توجهی از خدمات توسط تخصصی دستیاران ارائه می‌شود بر لزوم حمایت از آنها و مدیریت منابع و تخصیص متوازن به همه بخش‌ها به منظور مدیریت مطالبات پیمانکاران از بیمارستان‌ها تاکید کرد.

زالی از ایجاد مرکز Refurbished در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد و گفت: شرکت دانش‌بنیانی با ظرفیت بازگرداندن تجهیزات پزشکی بلااستفاده به چرخه استفاده در دانشگاه مستقر است که پیشنهاد می‌کنم مسئولان بیمارستانی از این مرکز بازدید کنند. از طرفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای ایجاد یک انبار تجهیزاتی (warehouse) بین بیمارستانی در حال برنامه‌ریزی است.

وی از رؤسای بیمارستان‌ها درخواست کرد خدمات هر مرکز را مستند نگاری کرده و برای آن سالنامه آماری تهیه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دستیاران تخصصی را ژنراتور تولید خدمات در مراکز درمانی دانست و گفت: حجم قابل توجهی از خدمات توسط دستیاران ارائه می‌شود، بر همین اساس باید از آن‌ها حمایت شود.

وی از رؤسا درخواست کرد راهکارهای تأمین نیروی متخصص را که شامل بهره‌گیری از نیروهای سایر مراکز در شهرستان‌ها یا صدور پروانه دوم با مجوز سازمان نظام پزشکی می‌شود، بررسی کنند.

زالی همچنین پیشنهاد برگزاری جلسه مشترک میان رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان و رؤسای بیمارستان‌ها را مطرح کرد و گفت: رؤسای شبکه‌ها به عنوان هماهنگ کننده می‌توانند در ارتقای کیفیت ارائه خدمات، به ویژه در سطح شهرستان‌ها اثرگذار باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با اشاره به انتخاب رئیس جمهور از جامعه پزشکی، اداره کشور به دست یکی از اعضای جامعه پزشکی را فرصت مناسبی برای تقویت برنامه‌های حوزه سلامت عنوان کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها