نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان:

پاسخ ایران در مقابل به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» باید امنیت‌ساز باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین «مطیعی» گفت: پاسخ ایران در مقابل به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» باید امنیت‌ساز باشد،مردم به واسطه فرهنگ سلحشوری ایرانیان، بعد از مهمان‌کشی به دست جنایتکاران، مطالبه خون‌خواهی دارند و آن وظیفه ملی است.
کد خبر: ۶۸۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱ - 09August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای امام علی(ع) این شهر اظهار داشت: دشمن مهمان جمهوری اسلامی را در ایران به شهادت رساند و مردم و جبهه مقاومت مطالبه جدی در مقابل آن دارند.

وی با تاکید بر اینکه پاسخ ایران در مقابل به شهادت رساندن اسماعیل هنیه باید امنیت‌ساز باشد، ادامه داد: مردم به واسطه فرهنگ سلحشوری ایرانیان، بعد از مهمان‌کشی به دست جنایتکاران، مطالبه خون‌خواهی دارند و آن وظیفه ملی است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه مطالبه خون‌خواهی پس از ارزیابی ها و سنجش لازم از سوی تصمیم‌گیران انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تمام جوانب در این مساله باید ملاحظه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به جانشینی یحیی السنوار به عنوان رهبر سیاسی حماس با حمایت کشورهای منطقه، گفت: انتخاب فردی از «میدان» در مقام سیاسی، حاوی این پیام است که حماس از عملیات طوفان الاقصی پشیمان نیست و حمایت تمام‌عیار پشت آن است.

وی اضافه کرد: مردی از «میدان مقاومت» رهبر سیاسی حماس شد و این مساله برای برخی سازشکاران هم هشدار دارد که تاکنون مماشات کرده‌اند و نتوانسته‌اند به آرمان فلسطین برسند، از سوی دیگر نشان می‌دهد که حماس قرار بر سازش ندارد.

خطیب جمعه سمنان بیان کرد: پیام انتخاب یحیی سنوار به تهران هم انسجام حماس و جبهه مقاومت است، انسجامی که روزافزون‌تر شد.

وی با اشاره به اینکه بامداد امروز آمریکا، قطر و مصر بیانیه‌ای مکارانه دادند برای تغییر و انحراف تصمیم‌های جمهوری اسلامی در وعده صادق و مطالبه مردم، گفت: طرح آتش‌بس این کشورها، نوعی زمان خریدن و فاصله‌انداختن بین اراده و عمل ایران است.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی، این کشورها با این طرح صلح می‌خواهند تصمیم ایران را در خونخواهی کمرنگ کنند و از شدت آن بکاهند.

وی ادامه داد: هدف از طرح صلح این است که توپ در زمین مقاومت باشد و بهانه دارند که اگر مقاومت دست به اقدامی بزند، در پاسخ بگویند مصالحه در حال انجام بود.

وی تاکید کرد: قدرت چانه‌زنی و میانجی‌گیری این کشورهای خواهان صلح، با انتخاب یحیی سنوار از دست آنها رفته است.

وی با اشاره به اینکه خون‌خواهی شهادت اسماعیل هنیه انجام‌خواهد شد، گفت: در برخی رسانه‌ها نتیجه خون‌خواهی زیرسوال می‌رود و مطالبی گفته می شود تا در این مساله ته دل مردم را خالی کنند. در حالیکه اصل درخواست مطالبه انتقام مطالبه همه است.

خطیب جمعه سمنان یادآور شد که تصمیم های رهبر معظم انقلاب مدبرانه است، عده ای خواسته یا ناخواسته طرح دشمن را در این زمینه پیاده می کنند. رهبر معظم انقلاب بارها تاکید داشتند که هزینه سازش با جنایتکاران کمتر از مبارزه با آنها نیست و جبهه مقاومت از این مساله درس گرفته و ایران هم نباید عقب بنشیند.

وی به اشاره هفتم صفر ولادت امام کاظم(ع) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و تاکید بر اینکه وظیفه‌شناسی مهمترین درس از زندگی امام حسن(ع) و سیره ایشان است، اضافه کرد: امام حسن(ع) هم مرد جنگی بود و هم انسانی حلیم، در برابر معاویه قیام کرد ولی حفظ اصل اصلاح اقتضا کرد تا صلح با معاویه را پذیرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به اهمیت تشخیص امام جامعه، افزود: مواد اول و دوم صلح‌نامه امام حسن(ع) ضرورت احترام معاویه به قرآن و سنت پیامبر(ص) و سلب حق تعیین خلیفه از معاویه و خلافت امام حسن (ع) پس از معاویه بود که معاویه به هیچکدام عمل نکرد.

وی ادامه داد: امام حسن(ع) لایه پنهان شخصیت معاویه را آشکار کرد. امروز وظیفه همه مطابق زندگی امام حسن(ع) پیروی از ولایت است.

خطیب جمعه سمنان به مناسبت‌های ۲۳ مرداد روز مقاومت اسلامی اشاره و اضافه کرد: مقاومت یک نسخه عمومی و متعلق به همه دنیای اسلام است.

وی قهرمانی تیم کشتی فرنگی را در المپیک به جامعه ورزشکاران و کشتی‌گیران تبریک گفت و ادامه داد: مسوولان ورزشی همانند همه رشته ها، برای کشتی کشور که دارای استعداد است، زیرساخت مهیاکنند تا نسل قهرمان تقویت شود.

امام جمعه سمنان با قدردانی از آیین یادواره شهدای جامعه اطلاعاتی و مدافع حرم در سمنان به مناسبت ۱۸ مرداد روز مدافع حرم، گفت: هرقدر فرهنگ جهاد و شهادت را به نسل جدید منتقل کنیم، انقلاب را بیمه کرده ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها