امام جمعه شاهرود:

انتخاب «یحیی السنوار» خار چشمی برای دشمنان مقاومت و امت اسلام

حجت‌الاسلام «امینی» گفت: انتخاب «یحیی السنوار» به عنوان رییس دفتر سیاسی جنبش حماس و جانشین «شهیداسماعیل هنیه»، خار چشمی برای دشمنان مقاومت و امت اسلام شده است.
کد خبر: ۶۸۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲ - 09August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان،حجت‌الاسلام «عباس امینی» امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم  مدرسه قلعه شاهرود اظهار داشت: انتخابات با حضور مردم ایران اسلامی به شایستگی برگزار شد و اکنون با تاکید رهبر معظم انقلاب، همه جامعه از رییس جمهور و دولت چهاردهم حمایت کنند و دعاگو باشند.

وی با اشاره به برخی مواضع دولت، ابراز کرد: توجه به ظرفیت‌های داخلی و نیروهای توانمند، پرهیز از دوقطبی‌سازی کاذب، تعامل با سایر قوا، کار جهادی و خستگی ناپذیر و هچنین اولویت‌بندی رفع مشکلات مردم باید در دستور کار باشد.

حجت الاسلام امینی با تاکید بر اینکه دولت با تکیه بر توان داخلی مشکلات کشور را حل کند، اظهار کرد: ارتباط با دنیا اشکالی ندارد اما با دولتی‌هایی که میهمان ما را می‌کشند براساس منطق نباید ارتباط برقرار کرد.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات و مطالبات عمومی فراوانی از دولت چهاردهم انتظار می‌رود، ابراز کرد: برخی مطالبات باید در اولویت کاری دولت قرار گیرد که مهمترین آن برطرف کردن مسایل اقتصادی و معیشت مردم است.

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: باید دید دولت در این آزمون، سیاست خارجی فعال مبتنی بر منافع ملی را دنبال می‌کند یا خیر.

وی به برخی از محسنات دکتر پزشکیان رییس جمهور اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین محسنات ایشان بیان اجرای برنامه هفتم و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در موضوعات مختلف است.

خطیب جمعه شاهرود ادامه داد: دولت چهاردهم از انتخاب افرادی که طی چند سال گذشته برای کشور مساله‌ساز بودند پرهیز کند، این افراد نباید در کنار رییس جمهور قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه در انتخاب افراد منافع ملی در نظر گرفته شود، اظهار کرد: افرادی که در زمینه سیاست، فرهنگ و اقتصاد دارای پرونده پاکی هستند، انتخاب شوند تا شاهد رشد و پیشرفت کشور باشیم.

امام جمعه شاهرود اظهار کرد: توقع مردم از دولت چهاردهم این است که تمامی مصوبات سفر رییس جمهور شهید آیت الله رئیسی در همه استان و شهرستان‌ها بدون کاهش اجرایی شود تا مردم طعم خدمت را بچشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخاب «یحیی السنوار» به عنوان رییس دفتر سیاسی جنبش حماس و جانشین «شهیداسماعیل هنیه» اشاره کرد و گفت: این انتخاب خار چشمی برای دشمنان مقاومت و امت اسلام شده است.

حجت الاسلام امینی با اشاره به یکی از مطالبات مردم ایران، مسلمانان منطقه و برخی از حکام اسلامی به خاطر شهادت «اسماعیل هنیه»، گفت: امت اسلام به اجماع رسیدند که وقتی یک رژیم اشغالگر میهمانی را در مراسم سیاسی و دیپلماتیک به شهادت می‌رساند، باید تنبیه سخت شود.

وی با اشاره به هفتم صفر به روایتی سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)، افزود: شهادت امام حسن(ع) زمینه‌ساز تاثیرگذاری شهادت سیدالشهداء را فراهم کرد و زندگی ایشان درس‌های مهمی در حوزه فردی و اجتماعی برای مسلمانان جهان داشت.

خطیب جمعه شاهرود به روایتی از امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: ریشه همه خوبی‌ها تفکر بعد از تقوا است و اگر تقوا نباشد، اندیشه به سوی خلاف می‌رود.

وی به مدال‌آفرینی ورزشکاران ایران اسلامی در عرصه المپیک اشاره کرد و افزود: این عزیزان سفیران فرهنگی و معنوی ملت ایران در جهان هستند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی به ویژه آب و برق ضروری است، تصریح کرد: اگر مردم در این زمینه همراهی نکنند، تعطیلی مراکز صنعتی و تولیدی را به دنبال خواهد داشت و در نتیجه به اقتصاد و صنعت کشور لطمه وارد می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار