امام جمعه شیراز:

افزایش قوای نظامی عامل بازدارندگی و ضامن استقلال امنیت و عظمت کشور است

آیت‌الله «دژکام» با بیان اینکه به فرموده خداوند، دشمن دائما با شما می‌جنگد تا اگر بتواند شما را از دینتان برگرداند و به کمتر از این راضی نمی‌شود گفت: افزایش قوای نظامی سبب ارتقای بازدارندگی و ضامن استقلال، امنیت و عظمت کشور است.
کد خبر: ۶۸۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ - 09August 2024

افزایش قوای نظامی عامل بازدارندگی و ضامن استقلال امنیت و عظمت کشور استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» امام جمعه شیراز، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز پس از توصیه همیشگی به رعایت تقوا و پرهیزگاری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی نظام، برنامه هفتم بند بیست و سوم تقویت بنیه دفاعی کشور را به منظور ارتقا بازدارندگی به عنوان اصلی امنیتی قرار داده‌اند که ضامن امنیت، استقلال و عظمت کشور است.

امام جمعه شیراز با اشاره به آیات قرآنی خاطرنشان کرد: به فرموده خداوند، دشمن دائما با شما می‌جنگد تا اگر بتواند شما را از دینتان برگرداند و به کمتر از این راضی نمی‌شود و اگر احساس کند نمی‌تواند، ممکن است شعار دیگری بدهد و تغییر تاکتیک بدهد.

وی بیان کرد: اگر کسی دست از دین خود بردارد خود را جهنمی کرده زیرا دین‌مان حق است و این دستور دینی و قرآنی را رهبر معظم انقلاب در برنامه هفتم به عنوان سیاست امنیتی و دفاعی کشور وضع کرده‌اند تا آن‌قدر قدرتمند شویم که دشمن هیچ غلطی نتواند کند.

وی بازدارندگی را ابتدا در داشتن قوا و قوت نظامی و سپس اراده کافی و جرات و شجاعت دانست و گفت: اینگونه و با توکل به خدا می‌توان پوزه دشمنان را به خاک مالید که در هشت سال دفاع مقدس نیز اثبات شد.

امام جمعه شیراز ضمن اشاره به نقل قول نتانیاهو در کنگره آمریکا که گفت:«ما با ایرانی هستیم که مرگ را تقدیس می‌کند» افزود: بله، مرگ در راه خدا باید تقدیس شود و شهادت افتخار ما است و آنها معنای مرگ در راه خدا را نمی فهمند و به همین دلیل خوار و ذلیل به دنبال فرار از دست مرگ هستند.

وی ضمن انتقاد از رویکرد برخی کشورهای مسلمان در حمایت نکردن از حماس گفت: رهبر معظم انقلاب فرمود اگر کمک نمی‌دهید لااقل نگذارید کمک به اسرائیل برسد اما این بدبخت‌ها واسطه شدند تا کمک های کشورهای غربی به اسرائیل برسد.

امام جمعه شیراز در خطبه دوم نیز گفت: در هفته آینده ما روز خانواده و تکریم بازنشستگان را پیش رو داریم و باید به مسئله خانواده خیلی توجه کنیم زیرا قرآن کریم نیز نابودی قوم لوط را وقتی می خواهد توضیح دهد می فرماید به خاطرهم‌جنس‌بازی بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار