جانشین وزیر ارشاد:

عدالت فرهنگی یکی از اولویت‌ها دولت سیزدهم بود

«هاشمی» گفت: عدالت فرهنگی و تامین زیرساخت‌های این حوزه را یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی دولت سیزدهم در عرصه فرهنگ و هنر بود و در همین راستا از همان روزهای نخستین آغاز به کار دولت، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در کشور با اولویت مناطق محروم در دستورکار قرار گرفت.
کد خبر: ۶۸۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲ - 09August 2024

عدالت فرهنگی یکی از اولویت‌ها دولت سیزدهم بودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «سید محمد هاشمی» جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در آیین افتتاح مجتمع فرهنگی هنری دانش کرمانشاه، عدالت فرهنگی را یکی از مهمترین دغدغه‌های شهید رییسی عنوان و اظهار داشت: در همین راستا در دولت سیزدهم ساخت و تکمیل پروژه‌های فرهنگی و هنری با اولویت مناطق محروم انجام گرفت.

هاشمی عدالت فرهنگی و تامین زیرساخت‌های این حوزه را یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی دولت سیزدهم در عرصه فرهنگ و هنر عنوان کرد و افزود: در همین راستا از همان روزهای نخستین آغاز به کار دولت، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در کشور با اولویت مناطق محروم در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: همین مجتمع فرهنگی هنری که امروز در شهر کرمانشاه شاهد افتتاح آن هستیم، دریکی از مناطق محروم این شهر به لحاظ زیرساخت‌های فرهنگی و هنری احداث شده است.

هاشمی گفت: این مجتمع از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بوده که کار ساخت آن در سال ۱۳۹۳ آغاز شد و پس از مدتی به دلیل مشکلات اعتباری متوقف شده و این توقف پنج سال ادامه داشت.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، این پروژه سال ۱۴۰۰ مجددا فعال شده و ۲۵ میلیارد تومان طی سه سال گذشته برای آن هزینه شده تا امروز شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

هاشمی گفت: این مجتمع در منطقه‌ای احداث شده که ۱۵ شهرک اطراف خود را هم پوشش می‌دهد و امیدواریم این مرکز به محل اجتماع و پاتوقی فعال و پویا برای اهالی فرهنگ و هنر این مناطق تبدیل شود.

وی افزود: مجتمع فرهنگی هنری دیگری هم در شهر بیستون طی سه سال گذشته کارهای آن پیش رفته و امروز در مرحله نصب تجهیزات قرار دارد و منابع مالی تجهیز آن هم از قبل تامین شده است.

هاشمی گفت: این پروژه هم در هفته دولت پیش رو پس از نصب تجهیزات آماده بهره‌برداری می شود، چرا که معتقدیم پروژه باید کامل به بهره برداری برسد.

وی «نهضت پلاتوسازی» را هم یکی دیگر از دستاوردها و خدمات دولت سیزدهم در عرصه فرهنگ و هنر عنوان و تصریح کرد: در همین استان کرمانشاه دو پلاتو در مجتمع‌های فرهنگی و هنری استان کرمانشاه در حال احداث است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به دیگر اقدامات دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر اشاره و تصریح کرد: در کنار توجه به عدالت فرهنگی، تمرکز زدایی و توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری استان‌ها و بویژه در مناطق محروم، دولت شهید رییسی اهتمام ویژه‌ای هم در بحث تولیدات رسانه‌ای و نرم افزاری داشت و در همین راستا اقداماتی از جمله راه اندازی قرارگاه «شهید آوینی» در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: اعتبارات در زمینه تولیدات رسانه‌ای و نرم افزاری مستقیما از طریق این قرارگاه در اختیار استان‌ها قرارگرفته که در این زمینه تاکنون ۷.۵ میلیارد تومان اعتبار به استان کرمانشاه اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار