خطیب جمعه کرمان:

موشک‌های ایران اقتدار ما را نشان می‌دهد /تقوا تمام گره‌های زندگی را باز می‌کند

«توکلی»موشک‌های ایران اقتدار ما را نشان می‌دهد و ابرقدرت‌ها را به زانو در آورده است و آن‌ها که روزی می‌گفتند ما به موشک نیاز نداریم، امروز این اقتدار را ببینید که چه به سر کشورها آورده است، ب
کد خبر: ۶۸۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸ - 09August 2024

موشک‌های ایران اقتدار ما را نشان می‌دهد/تقوا تمام گره‌های زندگی را باز می‌کند

 به گزارش دفاع‌پرس از کرمان،حجت‌الاسلام والمسلمین «علی توکلی»خطیب جمعه کرمان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمان که در محل مصلای امام علی (ع) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: تقوا تمام گره‌های زندگی و بن‌بست‌ها را باز می‌کند، و هر فعل و عملی که رضایت خدا در آن باشد نشانه تقواست.

 

وی افزود: در سوره جمعه خداوند می‌فرماید؛ «مؤمنین وقتی در روز جمعه صدای اذان بلند شد، برای نماز بشتابید و معامله، خرید و فروش را رها کنید به نماز‌‌ جمعه بروید، این‌کار برای شما بهتر است، اگر بدانید.»

 

خطیب جمعه کرمان بیان کرد: در اهمیت نماز‌ جمعه همین بس‌که، ذکرالله تلقی شده، اگرچه خود نماز ذکرالله است ولی دو خطبه آن هم جز نماز محسوب می‌شود.

 

توکلی تاکید کرد: برای نمازهای یومیه قدم‌ها را آرام بردارید با آرامش بروید، ولی برای نماز جمعه بشتابید و عجله کنید، این سرعت به‌دلیل اهمیت نماز‌ جمعه است.

 

وی عنوان کرد: هر کس نماز جمعه را فراموش کند در زندگی دچار اضطراب و پشیمانی می‌شود کارش هم برکت نخواهد داشت زیرا در نماز جمعه فلسفه‌ای وجود دارد، که مهم‌ترین آن این است که چون ذکرالله به حساب آمده باید آرامش‌بخش باشد، بعد از نماز اگر احساس سبکی کردید بدانید این نماز برای شما مؤثر بوده‌ است.

 

خطیب جمعه کرمان گفت: شاکله نماز جمعه چند جزء دارد، که یک قطعه آن خطبه‌های نماز جمعه است، خطبه‌ها باید پر محتوا باشد و خطیب جمعه باید از هر اتفاقی که در طول هفته افتاده است مردم را مطلع کند.

 

وی ادامه داد: نماز جمعه صرفاً نماز عبادی نیست، نماز‌ سیاسی هم محسوب می‌شود، چراکه نماز‌گزار جمعه باید در جریان امور هم قرار گیرد، مورد اول مکان نماز جمعه، خود مصلی‌ست، در مصلی مهم‌ترین عامل بلندگوها و سیستم صوت است که باید طوری باشد که همه رضایت داشته باشند، مورد دوم فضای مصلی‌ست، سرمایش، گرمایش و نظافت مصلی می‌تواند به جذب مردم کمک کند و جزء دیگر آن، کارگزار‌های نماز‌ جمعه هستند که امور نماز‌ جمعه را انجام می‌دهند.

 

توکلی تاکید کرد: از خدا بترسید، عذاب خدا شدید و عقیل است، حق‌الناس را رعایت کنید حقوق دیگران را مورد توجه قرار دهید که بسیار مهم و دارای اهمیت است، شهید اولین قطره خونش که به زمین ریخته می‌شود، گناهانش بخشیده می‌شود، مگر اینکه قرض یا حق کسی را پایمال کرده باشد تا بقیه رضایت ندهند در عالم برزخ می‌ماند.

 

امام جمعه کرمان گفت: امام حسین علیه‌السلام در شب‌ عاشورا فرمود؛ «آن‌هایی که دینی به گردن آن‌ها است، اینجا نایستند و بروند.»

 

وی در خطبه دوم آئین سیاسی عبادی نماز جمعه گفت: امروز مهم‌ترین مسئله جهان‌ اسلام، جنایت علیه بشریت است و در غزه رژیم اشغالگر قدس آن را دنبال می‌کند و نسل‌کشی را به‌راه انداخته، زن و کودک در شدیدترین حملات بمباران دشمن به خاک و خون کشیده می‌شوند و اوج این جنایت، را با ترور شهید هنیه که در کشور ما اتفاق افتاد، رقم زد، چرا که اسماعیل‌ هنیه مهمان و ما میزبان او بودیم و باید از او دفاع کنیم.

 

وی تصریح کرد: بعد از ترور شهید اسماعیل‌ هنیه، رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی اعلام کردند، «ما خون‌خواهی خواهیم کرد و نگفتند انتقام می‌گیریم»؛ یعنی اسماعیل‌ هنیه از ما است ولو که سُنی بود ولی از ماست و ما تکلیف داریم خون‌خواهی او را انجام بدهیم، و مقام معظم رهبری برای او سنگ تمام گذاشتند که نماز میت را بر پیکر این شهید، خودشان اقامه کردند و آن‌قدر ملت ما سنگ تمام گذاشتند که تشییع باشکوهی در کشور انجام دادند.

 

توکلی عنوان کرد: ما اگر به‌جایی رسیدیم از وحدت شیعه و سنی بود، این اتحاد ما دنیا را تحت‌الشعاع خود قرار داده، لذا برادران و خواهران شیعه باید به کلام امام صادق (ع) عمل کنیم، که فرمود؛ شیعیان زینت ما باشید و باعث سرافکندگی نشوید، سبک زندگی شما نباید طوری باشد، که اهل‌بیت (ع) ما سرافکنده شوند.

 

وی افزود: دنیای اهل سنت امروز به اقدام شیعیان ایران غبطه می‌خورند و به سران دولت خود طعنه می‌زنند که شیعیان ایران را بنگرید که چگونه از غزه و مظلومیت جهان حمایت کردند.

 

نماینده ولی‌فقیه بیان کرد: در عالم تشیع دو عالِم شیعه، مقام معظم رهبری و سید حسن نصرالله، در خط مقدم خون‌خواهی شهید اسماعیل هنیه را مطرح کردند که این نیز برای شیعه افتخار است، این خون‌خواهی قطعی است، این‌قدر فضا برای رژیم غاصب سنگین است، که شاید در فضای مجازی دیده باشید که خودشان نیز ترسیده‌اند، اضطراب و ترس فضای اسرائیل را فراگرفته است، که این از خون‌خواهی کم‌تر نیست و این مسئله مهمی است و هر چند زمانی که این خون‌خواهی به تاخیر افتاده نوعی زجرکشی برای دولت اسرائیل است.

 

توکلی اظهار کرد: انتخاب جانشین اسماعیل هنیه نیز در دل اسرائیلی‌ها ترس انداخته چرا که یحیی السنوار ۲۳ سال در دل رژیم صهیونیستی اسیر بوده است، او روزی در زندان گفته بود که امروز من اسیر شما هستم اما روزی شما در اسارت ما خواهید شد، او یک آدم انعطاف‌ناپذیر است و از اول طوفان‌الأقصی رژیم منفور اسرائیل به‌دنبال ترور او بود.

 

خطیب جمعه کرمان افزود: امروز دنیا در بهت و حیرت است و رژیم کودک‌کش و حامیانشان مثل موش به لانه‌های‌شان خزیده‌اند و پیغام می‌دهند، که کوتاه بیایید، این کوتاه آمدن یعنی ترس ایران و عملاً بازدارندگی ایران از بین می‌رود و در نتیجه اسرائیل جسورتر می‌شود.

 

وی ادامه داد: موشک‌های ایران اقتدار ما را نشان می‌دهد و ابرقدرت‌ها را به زانو در آورده است و آن‌ها که روزی می‌گفتند ما به موشک نیاز نداریم، امروز این اقتدار را ببینید که چه به سر کشورها آورده است، بنابراین ما در این ۴۵ سال اخیر وقتی امام خمینی (ره) سنگ بنای مبارزه با اسرائیل را گذاشت و روز قدس را مطرح کرد، برایش آماده شدیم و امروز نتیجه آن را می‌بینیم.

 

خطیب جمعه کرمان اذعان کرد: یکی از کارشناسان اسرائیلی، که ایران ما را به بچه‌ کتک‌خور در منطقه تبدیل کرده است و از هر طرف بر سر ما می‌زند و این قدرت شهدا، ولایت‌فقیه و رزمندگان و تلاش‌های شهید حاج‌ قاسم‌ سلیمانی است.

 

وی با بیان اینکه باید از مهمانی که در کشورمان به شهادت رسیده، خون‌خواهی کنیم، گفت: لازم است که دشمن را نقره داغ کنیم تا از این غلط‌ها مرتکب نشود، دشمن بداند ایران امروز ایران ۵۰ سال قبل دوران پهلوی نیست که مورد ظلم و غارت قرار بگیرد و کافی است که ایران حرفی و پیامی مخابره کند تا با یک هشدار دنیا خود را جمع کند.

 

توکلی تاکید کرد: آمریکا از واکنش سخت ایران در برابر حملات خود می‌ترسد و می‌داند در انتقام هیچ محدودیتی برای خود قائل نیستیم، و خیلی از مرزها شکسته شود و تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه از تیررس سلاح‌های پیشرفته ایران پنهان نیست و تمام آن‌ها مدیون شهدا، حاج‌ قاسم سلیمانی، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

 

خطیب جمعه کرمان در پایان خاطرنشان کرد: از شهردار محترم تشکر می‌کنم که در نهضت آسفالت خیابان‌ها و باز کردن بعضی از موانع ترافیکی شهر، تلاش بسیار صورت گرفته است و البته که باید یک مقدار زبان تشکر هم داشته باشیم و نباید همیشه زبان انتقاد و شکایت را در دست بگیریم.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار