امام جمعه کرمانشاه:

تضعیف دولت و شخص رئیس جمهور خلاف شرع و حرام است

حجت الاسلام «غفوری» گفت:: تضعیف دولت و شخص رئیس جمهور خلاف شرع و حرام است؛ البته باید دانست که بحث نقد سازنده، مشفقانه و دلسوزانه متفاوت است و همه باید مراقب حیله‌های دشمن در فضای مجازی باشیم، دشمن می‌خواهد بین قشر متدین و انقلابی تفرقه ایجاد کنند.
کد خبر: ۶۸۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳ - 09August 2024
تضعیف دولت و شخص رئیس جمهور خلاف شرع و حرام استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام «حبیب‌الله غفوری» امام‌جمعه شهرستان کرمانشاه امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان توصیه همگانی به رعایت تقوای الهی با تأکید بر ضرورت ازدواج برای خانواده و زندگی مشترک، اظهار داشت: فقر را نباید مانعی برای ازدواج دانست و باید به خدای متعالی که قدرت، مهر و محبت مطلق و رازق است، اعتماد کرد.
 
وی تشریفات و تجملات را موانع مهم سر راه ازدواج جوانان دانست و خاطرنشان کرد: ازدواج مخارجی ضروری دارد، اما تشریفات و تجملاتی که برای ازدواج با چشم‌وهم‌چشمی بیشتر شده هیچ ارتباطی به امر ازدواج ندارد این‌ها رسومات اشتباهی است که ما خودمان آن را ایجاد کردیم.
 
امام‌جمعه شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: گرفتن مراسم و جهیزیه بسیار تجملاتی که زوجین و خانواده‌ها را زیر بار قرض و قوله ببرد، ضرورتی ندارد می‌توان با چند قلم لوازم منزل محدود هم زندگی را آغاز کرد.
 
وی با انتقاد از مهریه سنگین، گفت: در روایات مهریه سنگین باعث شومی ازدواج است؛ فرموده‌اند دختری که مهریه‌اش سنگین باشد شوم است وبرکتی برای زندگی نمی‌آورد.
 
حجت‌الاسلام غفوری ادامه داد: مهریه‌های سنگین؛ کی قابل‌پرداخت است. کدام خانواده و جوان می‌تواند مبلغ این مهریه‌های سنگین را بپردازد، چرا باید جوانان خود را روانه زندان کنیموی متذکر شد: با دستان خودمان با همین چشم‌هم‌چشمی‌ها به‌خاطر امور موهوم به آینده فرزندان و جوانان خود ظلم مشهود می‌کنیم. سن ازدواج به همین دلایل بالا رفته است.
 
امام‌جمعه شهرستان کرمانشاه با اشاره به تهدید فضای مجازی، تبلیغ دشمنان و مشکل شدن ازدواج، بیان کرد: خانواده‌ها مدیریت کنند، اکثر فیلم‌های فضای مجازی با زندگی‌های آن‌چنانی و رویایی، واقعیت ندارد. مهم این است زوجین در کنار هم با تفاهم یک زندگی صمیمانه، عاشقانه به‌دور از تجملات داشته باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: از همه خانواده‌های متدین و مذهبی درخواست دارم که این تشریفات، تجملات و موانع دست‌ساز خودمان که سر راه جوانان قرار دادیم، برداریم و راه را برای یک ازدواج سعادتمندانه هموار و باز کنیم.

تضعیف دولت و شخص رئیس جمهور خلاف شرع و حرام است

حجت‌الاسلام غفوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز به کار دولت پزشکیان، اظهار کرد: دشمن از مدت‌ها قبل به دنبال ایجاد فضای دوقطبی و تفرقه در جامعه است که خوشبختانه موفق نشده، ولی هنوز امیدش را از دست نداده است. خوشبختانه ملت ایران متحد، متفق و با بصیرت هستند و می‌دانند همه باید به‌صورت یکپارچه از رئیس جمهور حمایت کنند.
 
وی اضافه کرد: تضعیف دولت و شخص رئیس جمهور خلاف شرع و حرام است؛ البته باید دانست که بحث نقد سازنده، مشفقانه و دلسوزانه متفاوت است و همه باید مراقب حیله‌های دشمن در فضای مجازی باشیم، دشمن می‌خواهد بین قشر متدین و انقلابی تفرقه ایجاد کنند.

امروزه رسانه‌ها میدان‌داری می‌کنند

حجت‌الاسلام غفوی در ادامه با اشاره به مناسبت‌ها تقویمی ضمن تبریک روز خبرنگار، تأکید کرد: امروزه رسانه‌ها میدان‌داری می‌کنند؛ بنابراین نقش خبرنگار در جامعه بسیار مهم و مؤثر است.
 
وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید بیشتر از افراد دیگر اهل تقوا باشند، زیرا اطلاع‌رسانی به جامعه کار آنهاست. همچنین خبرنگاران باید توجه داشته باشند که مطالب خلاف واقع را منتشر نکنند؛ زیرا ممکن است کسانی که خبر اول را می‌بینند و اطلاع‌رسانی و اصلاحیه‌های بعدی را نبينند.
 
امام‌جمعه شهرستان کرمانشاه با یادآوری سالروز جدایی بحرین از ایران، افزود: سالروز جداسازی بحرین از ایران لکه ننگی بر دامن ژریم پهلوی است. اکنون آمریکا پایگاه‌های نظامی در آن برای محدودکردن اشراف ما به خلیج‌فارس ایجاد کرده است.
 
وی ضمن تبریک روز مقاومت به مناسبت پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی، خاطرنشان کرد: انتخاب یحیی سنوار به شهید اسماعیل هینه موجی از نشاط در محور مقامت ایجاد کرده و حامل پیام مهمی‌ برای رژيم جنایت‌کار صهیونیستی است، زیرا او از فرماندهان و رهبران طوفان‌القصی بوده است. امیداوریم به‌زودی شاهد پیروزی جبهه محور مقاومت بر رژیم جنایت‌کار صهیونیستی باشیم.
 
وی ضمن تسلیت رحلت حجت‌الاسلام حسن بخشی، گفت: وی شخصیت عالم بود که به علمش عمل نیز کرده، ایشان از محضر اساتید بزرگی نظیر مرحوم آیت‌الله طباطبایی، آیت‌الله بهجت، آیت‌الله خوشبخت بهره‌مند شده بود.

پیگیری امتداد راه‌آهن کرمانشاه به خسروی در دولت شهید رئیسی

امام جمعه شهرستان کرمانشاه در پایان عرایض خود، با با یادآوری خدمات ارزنده دولت شهید رئیسی برای استان، گفت: یکی از این کارهای مهم شهید جمهور، پیگیری و اختصاص امتداد راه‌آهن از کرمانشاه تا مرزخسروی و بعد نیز از عراق تا عتبات عالیات است که امیدواریم درآینده با محقق شدن آن، یک امکان سفر ریلی در این مسیر نزدیک امن برقرار شده و هم زائران و هم استان کرمانشاه از ثمرات آن بهره‌مند شوند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار