پایگاه خبری- تحلیلی العهد منتشر کرد؛

جنایت جدید تکفیری‌ها؛ مرگ نوزاد سوری در شهر «الفوعه»

یک نوزاد شیرخواره در شهر «الفوعه» سوریه به دلیل کمبود غذا و دارو در این منطقه که از سوی تروریست‌ها مورد محاصره قرار گرفته است جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۶۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ - 07February 2016

جنایت جدید تکفیری‌ها؛ مرگ نوزاد سوری در شهر «الفوعه»

 به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، وضعیت انسانی در شهرهای شیعه نشین «فوعه» و «کفریا» در استان ادلب سوریه روز به روز در حال بدتر شدن است. با ادامه محاصره این دو شهر توسط تکفیری ها، مواد غذایی در این شهرها کم یاب شده است و کمبود شدید سوخت باعث قطع آب در منازل این دو شهر شده است و مردم برای تامین آب آشامیدنی خود مجبور به ایستادن در صفهای طولانی آب هستند.

ساکنان این شهرها میگویند که اگر محاصره این دو شهر شیعه نشین شکسته نشود و مواد غذایی، دارو و سوخت به این شهرها نرسد، باید در آینده نزدیک منتظر یک فاجعه بزرگ انسانی در شهرهای شیعه نشین فوعه و کفریا بود.

بر همین اساس پایگاه خبری العهد گزارش داد مه یک نوزاد شیرخواره به نام «زهراء محمد حاج صالح» در بیمارستان الفوعه به خاطر کمبود مواد غذایی، دارویی و نبود سوخت بر اثر محاصره دو شهر فوعه و کفریا توسط گروههای تکفیری «جبهه النصره»، «احرار الشام» و « جیش الفتح» جان خود را از دست داد.

این در حالی است این دو شهر با وجود آتشبس، روزانه هدف حملات خمپارهای گروههای مسلح قرار میگیرند که بر اثر این حملات شماری از شهروندان فوعه و کفریا شهید و مجروح میشوند.

دو شهر شیعه نشین فوعه و کفریا در استان ادلب در شمال سوریه واقع است که بیش از چهل هزار شیعه سوری در آن زندگی میکنند. گروههای تکفیری بیش از ده ماه است که این دو شهر را به صورت کامل محاصره کردهاند و مانع از ورود مواد غذایی، دارو و سوخت به این شهرها میشوند.

نظر شما
پربیننده ها