تورقی بر فعالیت‌های خصمانه صهیونیست‌ها علیه ایران

تلاش رژیم صهیونیستی در جلب حمایت آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی برای تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی در حالی دنبال می‌شود که از چندی پیش احتمال حمله نظامی رژیم اشغالگر قدس به ایران، یکی از محور‌های گفت‌وگوی مقامات این رژیم با مقامات آمریکا و سر خط گزارش برخی رسانه‌ها بوده است.
کد خبر: ۶۸۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰ - 10August 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، پس از جنجال اخیر اسرائیلی‌ها درباره احتمال حمله نظامی به ایران، یکی از روزنامه‌های رژیم اشغالگر قدس، از تلاش تازه مقامات این رژیم درباره جلب حمایت برخی از کشور‌های اروپایی برای تشدید تحریم اقتصادی علیه ایران خبر داد.

تورقی بر فعالیت‌های خصمانه صهیونیست‌ها علیه ایران

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت، امروز (۱۳۸۸/۵/۱۸) مدعی شد که وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، یک سری فعالیت‌های دیپلماتیک را با هدف تحت فشار گذاشتن تعدادی از کشور‌های برجسته جهان برای اعمال تحریم علیه ایران حتی در صورت شکست شورای امنیت در اتخاذ چنین تصمیمی آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی می‌کوشد؛ آمریکا، استرالیا، کانادا و برخی از کشور‌های اروپایی را برای تحریم اقتصادی علیه ایران تحت تأثیر قرار دهد. هدف از این کار، تضعیف ثبات ایران به‌منظور واداشتن این کشور به انتخاب بین رها کردن برنامه هسته‌ای یا بی‌ثباتی است.

به نوشته این روزنامه، آویگدور لیبرمن؛ وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، معتقد است که اگر گفت‌وگوی اوباما با ایران شکست بخورد و چین و روسیه در مسیر تحریم‌های شورای امنیت مانع‌تراشی کنند، این رژیم باید بتواند با همکاری شدید، تحریمی جداگانه را از سوی هر یک از کشور‌های غربی علیه ایران اعمال کند.

تلاش رژیم صهیونیستی در جلب حمایت آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی برای تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی در حالی دنبال می‌شود که از چندی پیش احتمال حمله نظامی رژیم اشغالگر قدس به ایران، یکی از محور‌های گفت‌وگوی مقامات این رژیم با مقامات آمریکا و سر خط گزارش برخی رسانه‌ها بوده است.

در همین خصوص، روزنامه کویتی الجریده در گزارشی به نقل از دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در بیت‌المقدس مدعی شد که بعد از شورش‌های پس از انتخابات در ایران، مقامات اسرائیلی از اوباما خواستند که موافقت خود را با حمله رژیم صهیونیستی به تأسیسات هسته‌ای و حیاتی ایران اعلام کند، اما واشنگتن درخواست این رژیم را که در نامه‌ای به امضای شیمون پرز و از طریق نتانیاهو به اوباما انتقال داده شد، رد کرد.

به گفته این دیپلمات‌ها، رژیم مزبور در قصد خود برای حمله به ایران بسیار جدی بود که با واکنش سرد ایالات‌متحده، این مسئله منتفی شد.

بااین‌حال چارلز والر معاون سابق ستاد فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا، با ادعای اینکه حمله نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران از لحاظ فنی امکان‌پذیر و عملی است، گفت: هرچند توقف برنامه هسته‌ای ایران با استفاده از ابزار دیپلماتیک بهترین گزینه ممکن است، اما آمریکا باید آمادگی این را داشته باشد تا در صورت شکست فشار‌های دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران، دست به اقدام نظامی علیه این کشور بزند و ارتش آمریکا توانایی ضربه زدن جدی به تأسیسات هسته‌ای ایران را دارد.

منبع:

امامی کورنده، احمد، روزشمار تحولات انقلاب اسلامی: از حماسه تا فتنه (جلد دوم)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، تهران ۱۴۰۲، ص ۷۸۳

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار