معاون امور روحانیت و پیشکسوتان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس البرز عنوان کرد؛

البرز در خط مقدم پاسداری از میراث شهدای روحانی

حجت الاسلام «اکبری» گفت: معاونت امور روحانیت و پیشکسوتان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اجرای طرح‌های نوآورانه در حوزه ثبت تاریخ شفاهی، تولید آثار مکتوب، تصویری و برگزاری مراسم بزرگداشت، گام‌های بلندی در راستای حفظ و نشر میراث شهدای روحانی برداشته است.
کد خبر: ۶۸۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴ - 10August 2024

البرز در خط مقدم پاسداری از میراث شهدای روحانی حجت‌الاسلام والمسلمین «علیرضااکبری» معاون امور روحانیت و پیشکسوتان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از اجرای طرح‌های متنوع و هدفمند این معاونت برای پاسداری از میراث شهدای روحانی خبر داد.

وی با تاکید بر اهمیت نقش روحانیت در دفاع مقدس، از چاپ دوم و ویرایش جدید کتاب‌های شهدای روحانی، تشکیل شورای هماهنگی حضور روحانیت در دفاع مقدس، ثبت تاریخ شفاهی روحانیون ایثارگر و تولید کلیپ شهید طلبه جواد فرهنگی خبر داد. 

حجت‌الاسلام اکبری با اشاره به اهمیت غنی‌سازی منابع مطالعاتی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان، بر چاپ دوم و ویرایش جدید کتاب‌های شهدای روحانی تاکید کرد و گفت: این کتاب‌ها به عنوان منابع ارزشمندی برای پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه دفاع مقدس به شمار می‌روند.

این مسئول از تشکیل شورای هماهنگی حضور روحانیت در دفاع مقدس خبر داد و افزود: هدف از تشکیل این شورا، ساماندهی و انسجام بخشی به فعالیت‌های مرتبط با روحانیت در دوران دفاع مقدس و برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های مشترک در این حوزه است.

وی با بیان اینکه ثبت تاریخ شفاهی حضور روحانیون در دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه‌های مهم این معاونت است و این پروژه با محوریت مصاحبه با حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری، پیشکسوت دفاع مقدس استان، در حال اجرا است، ادامه داد: این پروژه ارزشمند، گامی مهم در جهت حفظ و انتقال تجربیات و خاطرات روحانیون ایثارگر به نسل‌های آینده است.

معاون امور روحانیت و پیشکسوتان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، در ادامه به تولید کلیپی ویژه زندگی و شهادت شهید طلبه جواد فرهنگی اشاره کرد و گفت: این کلیپ با روایتی جذاب و تاثیرگذار، زندگی و رشادت‌های این شهید بزرگوار را به تصویر خواهد کشید.

حجت‌الاسلام اکبری از برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولین نظامی و انتظامی استان برای برگزاری باشکوه آئین نکوداشت یک میلیون پیشکسوت بانوی دفاع مقدس در سال ۱۴۰۳ خبر داد و خاطرنشان کرد: این جلسات، زمینه را برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها