فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج):

نمایشگاه دستاورد‌های درس‌آموخته‌های کرونا برپا می‌شود

«ابوالقاسمی» با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی درس‌آموخته‌های کرونا در مهرماه، گفت: نمایشگاهی از دستاورد‌های درس‌آموخته‌های کرونا نیز برپا خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰ - 10August 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، دکتر «حسن ابوالقاسمی» فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) صبح امروز (شنبه) در نشست خبری اولین همایش ملی درس‌آموخته‌های کرونا و تجلیل از اصحاب رسانه که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: بیماری کرونا بزرگترین بیماری فراگیری جهان بود؛ لذا آنچه در این فرصت به دانش بشری اضافه شد در قالب همایشی که پنجم و ششم مهر در دلنشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد؛ البته در این همایش کرونا از دید رسانه هم بررسی خواهد شد.

ابوالقاسمی با بیان اینکه نمایشگاهی از دستاورد‌های درس‌آموخته‌های کرونا را هم خواهیم داشت، افزود: همایشی که پیش‌بینی شده تاکنون ۴۰۰ مقاله برای آن ارسال شده و ۷۰۰ نفر هم ثبت نام کردند.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) عنوان کرد: حدود ۳۰ سال از تأسیس این دانشگاه می‌گذرد و این یعنی دانشگاه مولود انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: دانشگاه بقیةالله (عج) اکنون ۴۰۰ عضو هیأت علمی و ۲۲۰۰ دانشجو دارد و این باعث شده تا دیگر نیازی به اینکه از سایر دانشگاه‌ها استاد بیاوریم، نداشته باشیم.

ابوالقاسمی با بیان اینکه دانشگاه ۲۲ مرکز تحقیقاتی هم دارد و واکسن «نورا» تولید این مرکز است، گفت: اخیراً بخش پاتولوژی این دانشگاه برای تربیت دانشجویان، مورد تأیید وزارت بهداشت قرار گرفته و این در حالی است که علاوه بر استاندارد‌های وزارت بهداشت باید قوانین و مقرارات سپاه را هم رعایت کنیم.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان این دانشگاه باید برای گذراندن طرح خود، مدتی را در مناطق محروم سپری کنند، افزود: بیمارستان بقیةالله (عج) در زمان فراگیری کرونا بزرگترین بیمارستان ارائه خدمات پزشکی به بیماران کرونایی بود؛ به همین دلیل در اولین گام برای درمان این بیماران کرونایی از شیوه پلاسما درمانی استفاده و بعد از آن در سایر کشور‌ها هم مقالاتی در تأیید چنین شیوه‌ای منتشر شد.

وی بیان کرد: دانش اساتید این دانشگاه در سطحی است که تاکنون ۸۰۰ مقاله از این عزیزان در نشریات خارجی چاپ شده و شاید به همین دلیل بود که برای مقابله با بیماری کرونا اقدام به ساخت واکسن کرونا کرد و این باعث شد تا بیش از یک میلیون نفر از مردم کشورمان از این واکسن استفاده کنند.

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه کادر درمان کشور ۳۰۰ شهید در زمان کرونا داشت، گفت: بسیاری از کارکنان بهداشت و درمان در زمان شیوع کرونا خانواده‌های خود را چندین هفته نمی‌دیدند و این موضوع برای ما موقعیتی همانند دوران دفاع مقدس ایجاد کرده بود؛ زیرا آن دوران هم پزشکان بهداری رزمی چندین هفته در جبهه‌ها حضور داشتند.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) عنوان کرد: روز‌های اول همه‌گیری کرونا، ویروس ناشناخته بود؛ به همین جهت خیابان‌ها را سم‌پاشی می‌کردند که این کار اشتباهی بود؛ لذا باید به عنوان تجربه‌ای برای آینده لحاظ شود؛ از سوی دیگر این موضوع که آیا تعطیلی مدارس و فاصله‌گذاری‌ها کار درستی بود یا خیر از مواردی است که باید در رابطه با آن بحث شود.

وی درباره صادرات واکسن نورا هم گفت: برای توزیع در هر کشوری باید ابتدا واکسن را در کشور هدف ثبت کرد و این پروسه‌ای دشوار است به همین جهت وارد این عرصه نشدیم؛ اما به وزارت بهداشت اعلام کردیم که چنانچه قرار است تزریق واکسن کرونا برای مردم تکرار شود، واکسن نورا بهترین نوع واکسن است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار