معاون روابط عمومی کل سپاه:

ترور شهید هنیه با هدف ایجاد فتنه بین شیعه و سنی طراحی شد

سردار سرتیپ دوم «نائینی» گفت: موضع‌گیری به‌موقع رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهور، مسئولان، دبیرکل حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن، و تشییع باشکوه پیکر شهید اسماعیل هنیه با روایت‌سازی‌های دشمن مقابله کرد.
کد خبر: ۶۸۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱ - 10August 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم «محمدعلی نائینی» معاون روابط عمومی کل سپاه در نشست با اصحاب رسانه که صبح امروز (شنبه) به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگار در دل حوادث پیوسته روایتگری می‌کند.

سردار نائینی با بیان اینکه امروزه خبرنگاران قبل از راوی بودن، رزمنده هستند، افزود: جنگ امروز یک جنگ همه‌جانبه در ابعاد مختلف است و دشمن با بهره‌گیری از قدرت هوشمند، یک جنگ ترکیبی به راه انداخته است.

معاون روابط عمومی کل سپاه ادامه داد: در این جنگ نظامی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی، مهم‌ترینِ آن جنگ شناختی است که به تولید دستاورد در حوزه جنگ امنیتی و نظامی کمک می‌کند.

وی با اشاره به جنگ شناختی دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: اگر جنگ شناختی نباشد، دشمن در جنگ نظامی و امنیتی نمی‌تواند دستاوردی داشته باشد.

سردار نائینی گفت: در عملیات‌های تروریستی اخیر در تهران و لبنان، و همچنین ترور شهید زاهدی در سوریه، ما با یک برنامه عملیاتی رسانه‌ای برنامه‌ریزی شده و جنگ روانی مواجه بودیم. ترور یک وجه مسأله بود و مهم‌تر این است که دشمن در میدان اصلی نبرد دچار استیصال است.

سخنگوی سپاه اضافه کرد: اینگونه ترور و عملیات‌های تاکتیکی زمانی می‌تواند برای دشمن دستاورد راهبردی داشته باشد که عملیات روانی هوشمندانه‌ای تعریف شده باشد و بدون عملیات روانی، اقدامی صورت نمی‌گیرد. امروز در شرایط جنگ ترکیبی قرار داریم و بخش اصلی آن جنگ شناختی است.

وی اظهار داشت: وقتی که در مواقعی روایت درست و عملیات رسانه‌ای متقاعدکننده ارائه نمی‌کنیم، دیگران روایت وقایع میدان را به دست می‌گیرند و ماجرا‌ها و ابهامات مختلف تولید می‌کنند.

سردار نائینی در ادامه به الحاق سامانه‌های جدید به نیروی دریایی سپاه در روز گذشته اشاره و عنوان کرد: رسانه با پوشش خبری مراسم الحاق این سامانه‌ها سبب بازتاب این اقدام مهم در دنیا شد که ارزش آن کمتر از مجاهدت‌های متخصصان در ساخت این تجهیزات نبوده است.

معاون روابط عمومی کل سپاه بیان کرد: در بسیاری از فضا‌هایی که برای عملیات رسانه‌ای خودمان برنامه هدفمند داشته‌ایم، شاهد بودیم که خروجی آن نیز متناسب بوده است.

وی با بیان اینکه کار‌ها و اقدامات موفق در تعامل مجموعه روابط عمومی سپاه و رسانه شکل می‌گیرد، افزود: وظیفه ما این است که از مجاهدت‌ها و دستاورد‌های مختلف سپاه تصاویر متناسب بسازیم تا از تحریف جلوگیری کنیم. 

سردار نائینی گفت: در بخش‌های مختلف سپاه تحولات و پیشرفت‌های بی‌نظیری رقم خورده است؛ اما ما در حد یک گزارش خبری از آن عبور کرده‌ایم؛ درحالی‌که این امکان وجود داشت که چندین گزارش درباره آن تولید شود. 

سخنگوی سپاه یادآور شد: عملیات وعده صادق که یک معجزه الهی بود و تمام معادلات قدرت در منطقه را به‌هم ریخت، از این اقدام مهم هم می‌توانیم ده‌ها کار مهم در حوزه‌های مختلف تولید کنیم.

وی با اشاره به نقش مهم اصحاب رسانه در پیشبرد اهداف عنوان کرد: من در دوران دفاع مقدس هم مسئول تبلیغات دفاعی بودم. آن زمان ابزار ما بسیار کمتر از امروز بود، اما توانستیم موفق باشیم. این در حالی است که امروز کار رسانه‌ای بسیار پیچیده شده و باید با استفاده از ابزار و امکانات لازم و با همکاری و همراهی و داشتن طرح درست در جنگ رسانه‌ای پیش برویم.

سردار نائینی همچنین با اشاره به ترور شهید هنیه اظهار داشت: شهید هنیه شخصیتی سیاسی است و شخصیت‌های سیاسی مرتب و آزادانه تردد و با رسانه و فناوری سروکار دارند.

وی با بیان اینکه ترور شهید هنیه با هدف ایجاد فتنه بین شیعه و سنی طراحی شد، گفت: رژیم صهیونیستی به هیچ‌یک از اهداف خود نرسیده است و موضع‌گیری به‌موقع رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، رئیس جمهور، مسئولان، دبیرکل حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن، و تشییع باشکوه پیکر شهید اسماعیل هنیه با روایت‌سازی‌های دشمن مقابله کرد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها