معرفی کتاب؛

«تشنه در آتش»

کتاب «تشنه در آتش» خاطرات شفاهی «هوشنگ عبدی» که به نویسندگی «جواد موثق» در سال ۱۳۹۶ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۸۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶ - 10August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «تشنه در آتش» خاطرات شفاهی «هوشنگ عبدی» که به نویسندگی «جواد موثق» توسط انتشارات «خط هشت» در هزار نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

هوشنگ عبدی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس است که در این دوران همراه همرزمان خود رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی‌هایی داشته است تا ایران اسلامی همیشه سربلند و پایدار باشد. در این مجموعه که در قالب تاریخ شفاهی به نگارش درآمده به صورت مستند به شرح وقایع هشت سال دفاع مقدس و زندگی وی پرداخته شده است. راوی از فرماندهان دوران دفاع مقدس می‌باشد و در لشکر عاشورا خدمت کرده و در عملیات‌های مختلفی مانند نصر، والفجر ۱، کربلا ۴ و ۵، بیت‌المقدس ۲ و ... حضور داشته است. وی که از جانبازان دفاع مقدس می‌باشد مدتی نیز به عنوان رزمنده مدافع حرم ایفای وظیفه نموده است.

در بخشی از کتاب آمده است:

پس از آمدن از اردوی پایان دوره آموزشی که سه روز بود در روستای چای سقرلو بودیم حدود ساعت ده صبح بود که برادران سپاهی را در سالنی جمع کردند و بعد از لحظاتی مسئول اعزام نیروی سپاه اردبیل آنجا آمد و شروع به سخنرانی کرد و گفت: برادران، ساعت یازده امروز اعزام داریم اگر داوطلبی در بین شما هست اعلام آمادگی کند تا به جبهه اعزام شود. اگر چه حدود بیست روز بود که از خانواده خبر نداشتم و دلم برای دیدن خانواده ام یک ذره شده بود ولی با شنیدن اینکه اعزام وجود دارد، همه چیز را به جزاشتیاق دیدار معبود از صحنه دلم پاک کردم و قبل از ظهر امروز  ۱۱ مرداد ۱۳۶۱ به همراه رزمندگان با بدرقه اهالی خون گرم شهر اردبیل به سمت تبریز حرکت کردیم، حدود ساعت چهار بعدازظهر به تبریز رسیدیم و بعد از این که در یک آسایشگاه مستقر شدیم به مرخصی شهری رفته و وسایل مورد نیازمان را از بازار خریدیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار