دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

یک بام و دو هوا در قیمت بلیت اربعین

طبق مصوبه مقرر شد پیش فروش بلیت پروازها با قیمت مصوب، یعنی بلیت رفت و برگشت از تهران به نجف و بغداد ۱۰ میلیون تومان و از مشهد به فرودگاه‌های نجف و بغداد نیز ۱۲ میلیون تومان باشد اما با این مصوبه در حد حرف باقی مانده است.
کد خبر: ۶۸۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۱ - 11August 2024

گروه جامعه دفاع‌پرس - سعید نوروزی‌پور: با توجه به اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و در این بازه زمانی بسیاری از عاشقان حسینی به نجف اشرف و بغداد سفر می‌کنند، بر همین اساس بناست پروازهای اربعین از ۲۴ مردادماه به صورت رسمی آغاز شود و پیش فروش بلیت پروازها با قیمت مصوب، یعنی بلیت رفت و برگشت از تهران به نجف و بغداد ۱۰ میلیون تومان و از مشهد به فرودگاه‌های نجف و بغداد نیز ۱۲ میلیون تومان در بازار عرضه شود.

یک بام دو هوا در قیمت بلیت هواپیما اربعین

همچنین طبق مطالبی که در جلسه ستاد اربعین حسینی گفته شد، قرار بود پیش فروش بلیت‌های اربعین از روز شنبه، ۱۳ مردادماه توسط ۱۸ شرکت هواپیمایی در بازار به صورت تدریجی عرضه شود اما طبق بررسی‌های صورت گرفته تنها دو شرکت هواپیمایی فروش بلیت‌های اربعین خود را آغاز کرده بودند. سوال اینجاست که دلیل عدم عرضه بلیت توسط دیگر شرکت‌های هوایی چیست؟

از سوی دیگر سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور از ممنوعیت فروش بلیت چارتری در بازه زمانی اربعین خبر داد و اعلام کرد: «همه قراردادهای چارتری بین شرکت‌های هواپیمایی و چارتر کنندگان در بازه زمانی اربعین به حالت تعلیق درآمده و فروش و صدور بلیت اربعین توسط چارتر کنندگان ممنوع است.» اما با یک جستجو ساده در اینترنت دو تخلف چشمگیر در بازار فروش بلیت‌های اربعین به چشم می‌خورد.

علی‌رغم تعیین قیمت بلیت هواپیما و همچنین مصوبه ممنوعیت فروش بلیت چارتری در بازه زمانی اربعین هیچکدام از این دو تا کنون به صورت کامل اجرایی نشده و باعث سردگمی زائرینی شده که می‌خواهند با هواپیما به عراق سفر کنند.

البته باید به این اشاره داشت که عدم رعایت قیمت‌های مصوب توسط شرکت‌های هواپیمایی و این عدم تعهد مسبوق به سابقه است و سال گذشته نیز چنین موضوعی زخ داد و علی رغم اینکه بارها از طرف مسئولین اعلام شده بود که با شرکت‌های متخلف برخورد خواهد شد اما اینگونه نبود و باز هم شاهد چنین رفتاری از سوی این شرکت‌ها هستیم.

«احمد وحیدی» وزیر کشور چندی پیش در حاشیه جلسه ستاد اربعین و در پاسخ به خبرنگار دفاع‌پرس درباره اینکه در صورت تخلف دوباره شرکت‌های هوایی چه برخوردی با آن‌های خواهید داشت، گفت: «حساسیت زیادی در این حوزه وجود دارد و قیمت‌ها مشخص شده است؛ شرکت‌های ایرلاین نباید خارج از توافق اقدام کنند، چراکه تخلف محسوب می‌شود.»

حال با توجه به تخلف گسترده شرکت‌های هواپیمایی باید دید مسئولین مربوطه با این شرکت‌ها برخورد خواهند کرد یا همچون گذشته این زخم مرهمت نیافته را رها می‌کنند تا عفونت به دیگر بخش‌ها (ناوگان حمل و نقل عمومی) سرایت کند یا خیر.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار