فرمانده ارشد منطقه‌ای ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری:

دستاوردهای امروز نیروی زمینی ارتش بسیار بالا است

امیر «کرمی» با اشاره به توانمندی‌های امروز نیروی زمینی ارتش، گفت: دستاوردهای امروز نیروی زمینی ارتش بسیار بالا است.
کد خبر: ۶۸۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷ - 10August 2024

دستاوردهای امروز نیروی زمینی ارتش بسیار بالا استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، امیر سرتیپ دوم ستاد «محسن کرمی» فرمانده ارشد منطقه‌ای ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری امروز (شنبه) در نشست خبری به مناسبت ایام‌ روز خبرنگار، اظهار داشت: امروز خبرنگاران در سه حوزه اطلاع‌رسانی اخبار روز کشور، آگاهی بخشی و تحلیل اخبار و مطالبه‌گری به‌عنوان زبان مردم نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به مخاطرات خبرنگاری، ادامه داد: قطعا مسولان در حوزه‌های تامین معیشتی ویژه خبرنگاران مسولیت دارند و لازم است در این حوزه ورود پیدا کنند تا خبرنگاران با فراغت بیشتر به وظایف خود بپردازند.

امیر کرمی با اشاره به سه برنامه فرماندهی ارتش در حوزه‌های تعالی معنوی و بصیرتی، رفع نیازهای معیشتی و ارتقای توان رزمی، افزود: ارتقای توان رزمی در نیروهای مسلح اولین اولویت است و در همین راستا ۳۱ طرح لبیک در خصوص ارتقای توان رزمی، بهبود معیشتی و تعالی معنوی و بصیرتی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه رزمایش آزمایش آموزش است، بیان داشت: امروز در بحث آموزش و مهارت و تجهیزات در جایگاه خوبی هستیم و در همین راستا رزمایش‌های مختلفی در طول سال از سوی ستاد کل نیروهای مسلح برنامه‌ریزی می‌شود و میزان توانمندی و مهارت نیروها محک زده می‌شود.

ارشد ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری به جایگاه مهارت آموزی ویژه کارکنان وظیفه، گفت: زمانی کارکنان وظیفه صرفا کار رزمی و نگهبانی و امثال آن را انجام می‌دادند ولی امروز موظف هستیم یک تا سه مهارت به این نیروها آموزش داده شود و در همین راستا کارگاه‌های متعددی در مراکز نظامی از جمله کارگاه‌هایی در ۳۲ رشته در این مرکز هر روز از ساعت ۷ تا ۸:۳۰ ویژه کارکنان وظیفه دایر است.

وی در خصوص اختصاص زمین برای حل مشکل رینگ چهارم شهری، خاطر نشان کرد: واگذاری زمین‌های نیروی‌های مسلح پروسه خاصی دارد که با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و اذن فرمانده معظم کل قوا انجام‌می‌شود و در خصوص رینگ چهارم شهری نیز مقدمات اولیه فراهم شده است و مراتب در سطح نامه‌نگاری است و امیدواریم ارگان‌های شهری نیز همکاری لازم را داشته باشند تا گره‌های کور شهری باز شود.

وی در خصوص قرارگرفتن مرکز آموزش شهید وطن‌پور در محوطه شهری گفت: این مرکز یکی از شاخص‌ترین و منحصر به فرد‌تربن مراکز آموزش هوانیروز در خاورمیانه است و از قبل در این منطقه بوده است ولی به دلیل گسترش شهر و برخی کج سلیقگی ها در برخی ساخت و سازها در محدوده شهری قرار گرفته است. قبل از ساخت سیتی سنتر هشدارهای لازم داده شد و البته به یاری خدا در این مسیر تا کنون حادثه‌ای نبوده است.

امیر کرمی ابراز داشت: بر اساس مصوبه مجلس، پادگان ها باید از شهر خارج شوند ولی شامل مراکز آموزشی نیست و هنوز برنامه‌ای برای خارج کردن مرکز آموزش هوانیروز از این محدوده به خارج از شهر نداریم.

امیر کرمی در خصوص دستاوردهای نیروی زمینی ارتش، گفت: نیروی زمینی ارتش دستاوردهای بسیاری دارد که برخی از آنها در رزمایشها رونمایی می‌شود، به‌عنوان مثال پیشتر این وقتی می‌خواستیم یک تیپ را جابجا کنیم زمان‌بر بود ولی امروز ظرف ۴۸ ساعت یک تیپ تهاجمی از شمالی‌ترین نقطه کشور به جنوبی‌ترین نقطه کشور منتقل می‌شود. همچنین در تولیدات خود به سمت هوشمند کردن، نقطه زن کردن و دوربرد زن کردن تسلیحات حرکت کردیم و دستاوردهای بسیاری خوبی داشته‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار