مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان خبر داد؛

تشکیل کمیته فرهنگی، آموزشی و پشتیبانی بانوان

ابراهیمی از تشکیل کمیته فرهنگی، آموزشی و پشتیبانی بانوان همزمان با نزدیک شدن به اربعین حسینی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۸۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶ - 10August 2024

تشکیل کمیته فرهنگی، آموزشی و پشتیبانی بانوانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، «زهرا ابراهیمی» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: این اقدام با هدف ساماندهی، ارتقا سطح کیفی و استفاده از ظرفیت‌های بانوان در برنامه ریزی، ساماندهی، آموزش و راهبری فرهنگی و تبلیغی زائران اربعین بویژه ارائه خدمات مطلوب به زائران کشور پاکستان که از مبادی ورودی استان به کشور عراق عزیمت خواهند کرد راه اندازی شده است.

ابراهیمی افزود: سیستان و بلوچستان در مسیر عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) بویژه زائران پاکستانی واقع شده و  اقدامات بانوان استان برای خدمات رسانی به زائران سید و سالار شهیدان وصف ناشدنی و بسیار قابل تحسین است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان افزود: کمیته بانوان اربعین استان در قالب سه کمیته در مسیر تردد زوار در دو پایانه مرزی ریمدان و میرجاوه و همچنین خط سیر و سطح شهر زاهدان آماده ارائه میزبانی شایسته توامان با محتوای فرهنگی و برگزاری برنامه‌های آموزشی مناسب بویژه با بهره گیری از مترجمان زبان اردو برای زوار پاکستانی در کنار سایر اقدامات پشتیبانی است.

وی ابراز امیدواری کرد :مراسم اربعین امسال نیز باهمت همه جا ماندگان اربعین حسینی برگزار خواهد شد.

«سیدمحمد مهدی سجادی» مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان هم گفت: ۲۷ پایگاه ثابت و ۱۳ پایگاه سیار هلال احمر استان در مرز ایران و پاکستان و مسیر تردد زوار اربعین مستقر و آماده خدمات رسانی هستند.

سجادی افزود: هر استان هر ساله میزبان انبوه جمعیت عاشقان و دلدادگان حسینی از دو پایانه مرزی میرجاوه و ریمدان است.

این مسئول ادامه داد: تیم‌های هلال احمر سیستان و بلوچستان با استقرار در مرز‌ها علاوه بر ارائه خدمات امداد و نجات با هماهنگی شده تیم‌های سحر با برپایی فضای دوستدار کودک در پایانه مرزی میرجاوه و ریمدان برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی را به زبان اردو برای زوار پاکستانی برگزار می‌کنند.

وی یادآور شد: همچنین داوطلبان این جمعیت بطور مستمر با شربت و آب معدنی از عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پذیرایی می‌کنند.

سجادی گفت: همچنین بالگرد‌های امدادی این جمعیت با هدف تسریع در عملیات امدادرسانی به مصدومان احتمالی حوادث در ایام اربعین حسینی در استان مستقر و در صورت نیاز و ضرورت اقدام به امدادرسانی می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار