یک نهاد حقوق بشری، روایت اسرائیل درباره جنایت مدرسه «التابعین» را تکذیب کرد

نهاد موسوم به «دیدبان حقوق بشر اروپا-مدیترانه» ضمن تکذیب روایت جعلی رژیم صهیونیستی برای توجیه بمباران مدرسه «التابعین» شهر غزه، تأکید کرد که این محل، عاری از هر گونه حضور نظامی است.
کد خبر: ۶۸۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷ - 10August 2024

به گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، نهاد موسوم به «دیدبان حقوق بشر اروپا-مدیترانه» امروز شنبه ادعا‌های رژیم صهیونیستی برای توجیه کشتار بیش از ۱۰۰ غیر نظامی در مدرسه «التابعین» شهر غزه را تکذیب کرد.

یک نهاد حقوق بشری، روایت اسرائیل درباره جنایت مدرسه «التابعین» را تکذیب کرد

رژیم صهیونیستی در صبح سیصد و نهمین روز جنگ غزه، با بمباران یک مدرسه دیگر در نوار غزه، ده‌ها آواره فلسطینی را در هنگام نماز صبح شهید و مجروح کرد.

دفاع مدنی غزه اعلام کرد که در این جنایت جدید صهیونیست‌ها که در مدرسه التابعین در خیابان النفق واقع در محله الدرج در مرکز شهر غزه روی داد، ده‌ها فلسطینی شهید و مجروح شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی به ارتکاب این جنایت جدید اعتراف و مانند همیشه در توجیه آن ادعا کرد که این مدرسه مرکز فعالیت حماس بوده و به همین دلیل هدف بمباران قرار گرفته است. جنایتی که به شهادت و مجروحیت شمار زیادی از کودکان، زنان و سالمندان فلسطینی که هنوز در خواب بودند و نیز ده‌ها فلسطینی که برای ادای نماز صبح آماده می‌شدند، منجر شد.

این نهاد حقوق بشری تأکید کرد که «تحقیقات اولیه ما حاکی از این است که محل کشتار مدرسه التابعین، عاری از هر گونه حضور نظامی بوده است».

 دیدبان حقوق بشر اروپا-مدیترانه همچنین گفت مدرسه التابعین، فقط یک مکان قدیمی است که صد‌ها خانواده، از آن به عنوان پناهگاه استفاده کرده بودند».

ارتش اسرائیل امروز مدعی شده بود که به خاطر حضور نیرو‌های حماس، این مدرسه را بمباران کرده است. این در حالی است که حماس با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که این ادعاها، صرفا توجیهی برای کشتار ملت فلسطین است.

حماس گفت که هیچ یک از رزمندگان این جنبش، در محل حضور غیر نظامیان به ویژه اردوگاه‌ها و مدارس محل استقرار آوارگان، حضور ندارد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها