نماینده مردم شریف اراک، کمیجان و خنداب:

قرارداد کنسرسیومی که قرار است کار بروز رسانی نیروگاه شازند را انجام دهد، در روز‌های آینده منعقد می‌شود

ابراهیمی گفت: با پیگیری که با معاونت علمی ریاست جمهوری داشتیم، فراخوانی برای تشکیل کنسرسیوم درجهت به‌روزرسانی نیروگاه شازند براساس گاز سوز بودن منتشر شد که در پی آن چند شرکت دانش‌بنیان اعلام آمادگی کردند وپیشنهاد پروژه‌های فناورانه در خصوص نصب مشعل‌ها و اگزاست‌های خروجی نیروگاه را دادند.
کد خبر: ۶۸۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳ - 10August 2024

قرارداد کنسرسیومی که قرار است کار بروز رسانی نیروگاه شازند را انجام دهد، در روز‌های آینده منعقد می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، دکتر «نادرقلی ابراهیمی» نماینده مردم شریف اراک، کمیجان و خنداب در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری که با معاونت علمی ریاست جمهوری داشتیم، فراخوانی برای تشکیل کنسرسیوم درجهت به‌روزرسانی نیروگاه شازند براساس گاز سوز بودن منتشر شد که در پی آن چند شرکت دانش‌بنیان اعلام آمادگی کردند وپیشنهاد پروژه‌های فناورانه در خصوص نصب مشعل‌ها و اگزاست‌های خروجی نیروگاه را دادند.

وی گفت: کنسرسیومی در این خصوص تشکیل شده واحتمالا هفته آینده، قراردادش امضاء خواهد شد. اعتبارات این کار از محل قانون جهش تولید دانش‌بنیان و از طریق نیروگاه تامین می‌شود. برنامه‌ریزی شده که در خصوص فلرهای پتروشیمی و پالایشگاه نیز فراخوان فناورانه‌ای منتشر شود.

ابراهیمی در ادامه افزود: در جلسه کارگروه ملی آلودگی هوا مصوباتی در خصوص نیروگاه شازند گرفته شده است و نیروگاه وظیفه دارد بر اساس قانون، در جهت جلوگیری از آلودگی هوا اقداماتی انجام دهد. با اینحال شورای امنیت ملی در مواقع ناترازی انرژی، این اجازه را به نیروگاه خواهد داد تا مازوت بسوزاند.

دکتر ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: بنده مخالف نیروگاه سیکل ترکیبی هستم و خوراک نیروگاه باید کم آلاینده باشد، بااینحال هرگونه طرح و احداث جدید بایستی تاییدیه مجمع نمایندگان استان را بگیرد. بیشترین مازوت تولیدی ما از پالایشگاه می‌آید و به دلیل ارزانی، مازوت پر سولفور است. مازوت کم سولفور پالایشگاه به کشتیرانی اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار