واکنش باقری به جنایت امروز صهیونیست‌ها در غزه

سرپرست وزارت امور خارجه در پی جنایت امروز صهیونیست‌ها در غزه گفت: آمریکا، انگلیس و کانادا، که با حمایت‌های همه جانبه مالی، تسلیحاتی و سیاسی از رژیم اسرائیل به مثابه پیشران ماشین کشتار و نسل‌کشی آن عمل کرده و با بی‌شرمی تمام «بی‌کیفرمانی» آن را تضمین می‌کنند.
کد خبر: ۶۸۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵ - 10August 2024

  به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه امشب (شنبه) ۲۰ مرداد و در واکنش به جنایت جدید صهیونیست‌ها در حمله به محل اسکان آوارگان در مدرسه التابعین در غزه عنوان کرد: جدیدترین جنایت باند جنایتکار حاکم بر سرزمین اشغال شده فلسطین در حمله به یک مدرسه که به عنوان پناهگاه استفاده می‌شد و کشتار بیش از ۱۰۰ نفر کودک و انسان بی‌گناه در حال اقامه نماز صبح، هیچ ابهامی در نیت رژیم صهیونیستی برای نسل‌کشی فلسطینیان باقی نمی‌گذارد. 

واکنش باقری به جنایت امروز صهیونیست‌ها در غزه

 رژیم صهیونیستی امروز و در سیصد و نهمین روز جنگ غزه، با بمباران مدرسه التابعین در نوار غزه، ده‌ها آواره فلسطینی را در هنگام نماز صبح شهید و مجروح کرد.

 دفاع مدنی غزه اعلام کرد که در این جنایت جدید ده‌ها فلسطینی شهید و مجروح شدند. براساس آمار اعلام شده در این حمله بیش از ۱۰۰ نفر شهید شدند.

علی باقری افزود: مماشات جامعه جهانی در برابر شر مطلقی به نام موجودیت تبهکار صهیونیستی، به مثابه استقبال از گسترش شرارت و نفی همه هنجار‌ها و ارزش‌هایی است که تحت عنوان تمدن انسانی می‌شناسیم.

سرپرست دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: همه دولت‌ها - و در رأس آنها دولت‌های اسلامی - مسئولیت مشترک اخلاقی و حقوقی برای توقف نسل‌کشی و کشتار فلسطینیان دارند.

باقری یادآور شد: بی تردید آن دسته از دولت‌ها، به ویژه آمریکا، انگلیس و کانادا، که با حمایت‌های همه جانبه مالی، تسلیحاتی و سیاسی از موجودیت اشغالگر به مثابه پیشران ماشین کشتار و نسل‌کشی آن عمل می‌کنند و با بی‌شرمی تمام «بی‌کیفرمانی» آن را تضمین می‌کنند، همدست و شریک در جنایات ارتکابی علیه فلسطین و مردم منطقه‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مردم منطقه و جهان هیچگاه جنایت‌های باند جنایتکار صهیونیستی و همدستانشان را فراموش نمی‌کنند.

پیش از این هم ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امو‌ر خارجه ضمن محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه، این حمله وحشیانه را مصداق روشنی از ارتکاب همزمان جنایت نسل‌کُشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست.

 حماس این اقدام صهیونیست‌ها را تداوم نسل‌کشی نازیستی صهیونیستی علیه ملت فلسطین خواند و اعلام کرد که دولت آمریکا همدست جنایت‌های اسرائیل است.

 سخنگوی وزارت خارجه اردن هم در واکنش به این حمله گفت این اقدام بیانگر تلاش کابینه اسرائیل برای سنگ‌اندازی در مسیر تلاش‌های صورت گرفته در مسیر مذاکرات آتش‌بس و به شکست کشاندن آن است.

 وزارت خارجه مصر هم در واکنش به این حمله اعلام کرد که تداوم جنایت‌ها در سطح گسترده و کشتار عامدانه تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی با جود تلاش میانجیگران برای برقراری آتش‌بس در غزه یک نشانه قاطع مبنی بر نداشتن اراده سیاسی برای پایان دادن به این جنگ خانمان‌سوز و پافشاری بر درد و رنج فلسطینی‌ها است.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار