سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان:

استان همدان بیشترین تعداد کتابخانه عمومی در غرب کشور را دارد

«معینی» با بیان اینکه نگاه ویژه مسئولان استان و نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی باعث رونق کتابخانه‌های عمومی استان شده است، گفت: استان همدان در غرب کشور بیشترین تعداد کتابخانه عمومی را از آن خود کرده است.
کد خبر: ۶۸۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸ - 10August 2024

استان همدان بیشترین تعداد کتابخانه عمومی در غرب کشور را داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «سیدجواد معینی» سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در آیین افتتاح کتابخانه عمومی زنده‌یاد حاج ستار ربانی در روستای نگارخاتون شهرستان فامنین، اظهار داشت: ۱۱۹امین کتابخانه عمومی استان و ششمین کتابخانه عمومی شهرستان فامنین در زیر بنایی به مساحت ۱۲۰ مترمربع با ۴ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه زنده‌یاد حاج ستار ربانی با اعتبار ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید، افزود: این اعتبار از محل تملک دارایی استان، مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، مصوبه سفر رئیس جمهور شهید به استان و مشارکت خیر تأمین شده است. 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه نگاه ویژه مسئولان استان و نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی باعث رونق کتابخانه‌های عمومی استان شده است، تصریح کرد: استان همدان در غرب کشور بیشترین تعداد کتابخانه عمومی را از آن خود کرده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کتابخانه‌ها و اعضای آنها در استان از سرانه مطالعه بهتر این استان نسبت به سایر استان‌های منطقه خبر می‌دهد، ادامه داد: ما در حوزه تعداد کتابخانه‌های عمومی در کشور هم جزو استان‌های اول هستیم.

معینی در ادامه با بیان اینکه کتابخانه شهید مطهری فامنین نیاز به توسعه مخزن دارد، خاطرنشان کرد: دیوارکشی کتابخانه عمومی مهرماماهان شهر فامنین، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار و احداث کتابخانه در روستای فیض‌آباد، اصله و تجرک که در این دو مورد زمین لازم آماده و اهدا شده؛ از مطالبات مردم و نیازهای منطقه است که در مجموع ۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 

«سید روح‌الله حسینی‌شاخص» فرماندار شهرستان فامنین نیز در این آیین، عنوان کرد: کتابخانه زنده‌یاد حاج ستار ربانی، نمونه بارز مشارکت مردم و دولت است که توانست قدم بسیار خوبی در این حوزه باشد. 

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی را با تمام توان در شهرستان دنبال کردیم افزود: تلاش ما بر این بوده است که کتاب در دسترس مردم قرار بگیرد و همه اقشار به ویژه کودکان و نوجوانان از آن بهره ببرند.

«عاطفه زارعی»، مدیر اسناد و کتابخانه ملی‌ غرب کشور نیز در این آیین، گفت: همسر خیر بومی این کتابخانه راهنما و محرک اصلی وی برای احداث این کتابخانه بوده است و به دلیل ارج نهادن به همت خیرین، این کتابخانه به نام پدر مرحوم خیر نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها