معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

ضرورت مساعدت شهرداری تهران در ساخت نمادهای دفاع مقدس/ اطلس گردشگری دفاع مقدس آماده است

«جعفری» در دویست و پنجاه و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با موضوع بررسی جزئیات مواد و تبصره‌های «طرح الزام شهرداری به ایجاد بخش موزه دفاع مقدس تهران در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» از اتمام تدوین «اطلس گردشگری دفاع مقدس» خبر داد.
کد خبر: ۶۸۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴ - 11August 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «علی‌اصغر جعفری» معاون هماهنگ‌کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز (یکشنبه) در دویست و پنجاه و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با موضوع بررسی جزئیات مواد و تبصره‌های «طرح الزام شهرداری به ایجاد بخش موزه دفاع مقدس تهران در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» اظهار داشت: موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ابتدا به موضوعات کلان می‌پرداخت، اما بعد از آنکه رهبر معظم انقلاب اسلامی موافق کردند، به‌عنوان موزه ملی دفاع مقدس راه‌اندازی شد و در کنار آن موزه مقاومت نیز راه‌اندازی شد.

پایان تدوین اطلس گردشگری دفاع مقدس/ ضرورت مساعدت شهرداری تهران در ساخت نمادهای دفاع مقدس

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: امروز همه توقع دارند که در موزه دیده شوند. در شورای چهارم طرح راه‌اندازی موزه تهران مطرح شد، اما در دوره پنجم رسماً این طرح پیشنهاد شد. امروز رزمندگان تهران می‌پرسند که ما کجا هستیم؟ در دوره پنجم پیشنهاد شد که موزه تهران خارج از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس راه‌اندازی شود که با توجه به شرایط موجود، صلاح نبود که در فضایی دیگر ساخته شود و با تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مقرر شد که در فضای فعلی موزه تهران احداث شود.

جعفری با بیان اینکه طرح این بود که موزه زیرزمینی بین ایستگاه مترو شهید حقانی و همت راه‌اندازی شود که متوقف شد، گفت: در نهایت مقرر شد تا ساختمان سیدالشهداء (ع) تخلیه و به ساختمان موزه تهران تبدیل شود. با این تدبیر هیئت امنای موزه که شهردار تهران هم در آن حضور داشت، طرح تصویب شد و کل ساختمان تخلیه شده و طراحی‌های اولیه صورت گرفت و اقدامات انجام شد تا موزه تهران راه‌اندازی شود.

وی با اعلام اینکه ما این آمادگی را داریم تا در دوره ششم مدیریت شهری بخشی از موزه را راه‌اندازی کنیم، خاطرنشان کرد: اطلس گردشگری دفاع مقدس آماده شده و اگر شهرداری تهران مساعدت کند متناسب با هر رویدادی، نمادی ساخته می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه اعزام ۱۰۰ هزار نفره به جبهه را از تهران داشتیم، گفت: حرکت‌های عظیمی در آن سال‌ها شکل گرفت که درخواست می‌شود، حمایت‌های لازم برای اجرای طرح صورت گیرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها