معرفی کتاب؛

«مسافر هشجین»

کتاب «مسافر هشجین» سرگذشت پژوهی شهیده اهل تسنن هشجین شهیده «ظریفه نوجوان» و خانواده‌اش که به نویسندگی «فاطمه و فیروزه امیری» در سال ۱۴۰۱ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۸۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶ - 11August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «مسافر هشجین» سرگذشت پژوهی شهیده اهل تسنن هشجین شهیده «ظریفه نوجوان» و خانواده اش که به نویسندگی «فاطمه و فیروزه امیری» توسط انتشارات «خط هشت» در هزار نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

شهید محبوبه منصوری در فروردین ۱۳۳۴ در بخش هشجین از توابع شهرستان خلخال به دنیا آمد. در هجده سالگی ازدواج کرد و همراه همسرش به تهران عزیمت نمود. همسرش پس از انقلاب مشغول به کار شد. هنگامی که رژیم بعث عراق شهر‌ها را بمباران می‌کرد خانه‌ی این بانوی مسلمان از آسیب بمب‌ها در امان نماند و در بهار ۱۳۶۴ همراه خانواده‌اش به شهادت رسید.

در بخشی از کتاب آمده است:

با گذر روز‌ها و خواستگاری متواتر، ظریفه خطاب به مخالفان عشقش گفت: اگرمقیدید که با ازدواج، رزق و روزی به سراغ انسان می‌آید چه فرقی می‌کند! اگر روزی قسمت ماست با علم الله هم می‌توانم به رزق و روزی دست یابم. چرا فقر مالی پدرش را برایم بهانه می‌کنید؟! بالاخره خواستگاری مصرانه از طرف خانواده منصوری و بیتابی‌های تنیده در حیای ظریفه، پدر را مجبور به رضایت نموده، بی قراری‌های آن دو را فیصله داد.

در سکوتی شیرین، مراسم عقد ساده‌ای برگزار شده، یک هفته بعد مراسمی مختصر به عنوان عروسی انجام پذیرفت. با شادی اطرافیان، ظریفه با لباس سپید، عروس خانه اعلم الله شد. بعد از ازدواج رسمی به تهران عزیمت نموده و با عشق کنار هم، جهت آغاز یک زندگی نو به تکاپو افتادند. علم الله با کار در کبابی تهران توانست اسباب معاش خانه و خانواده را به نحو احسنت فراهم نماید.

با گذشت نزدیک به ۲ سال، اولین حاصل ازدواجشان، پسری به دنیا آمده نامش را سیامک نهادند، سه سال دیگر؛ دومین فرزند به دنیا آمده اش را بابک نهادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها