مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس ضروری است

سردار«مطهری» گفت: تدوین و ثبت تاریخ شفاهی افراد موثر در دفاع مقدس، تدوین کارنامه عملیاتی گردان‌ها، تدوین نقش نهاد‌ها و روستا‌ها و محله‌های پیشران در دوران انقلاب و دفاع  مقدس استان از مواردی است که باید توجه ویژه به آن شود.
کد خبر: ۶۸۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳ - 11August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سردار پاسدار «عباس مطهری» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در چهل و یکمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای انجام مأموریت‌های خود در چهار حوزه شهدای گمنام، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، حفظ آثار و نشر ارزش‌ها نقشه راهی را ترسیم و برای هر میدان و  فعالیت اهداف، الزامات و چالش‌های موجود را تدوین کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه حفظ آثار دفاع مقدس ۵ نقش اساسی شناسایی آثار، گردآوری آثار، نگهداشت آثار، فرآوری آثار، زمینه سازی بهره­ برداری از آثار تعریف شده است.

مطهری گفت: در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز ۵ نقش مهم از جمله مخاطب شناسی و نیازسنجی، تولید محصول، بازاریابی، انتشار و توزیع محصول، بازخوردگیری از مخاطبان و مشتریان، اصلاح و ارتقاء محصولات تعیین شده است.

مطهری بر ضرورت توجه بیش از پیش به فرهنگ دفاع مقدس و استفاده از ظرفیت‌های استانی در این حوزه تاکید کرد و گفت: باید سعی شود آنگونه که شایسته دفاع مقدس است حق مطلب به خوبی ادا شود و نقش‌آفرینی دستگاه‌ها در ترویج فرهنگدفاع مقدس و مقاومت ضروری است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در خصوص برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: به جهت نقش مهم بانوان در دفاع مقدس و ضرورت تبیین این نقش برجسته، تجلیل از بانوان ایثارگر به‌صورت همزمان در سراسر کشور یکی از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سالجاری است.

وی با اشاره به اهمیت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و لزوم همکاری تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان در برگزاری هر چه باشکوه‌تر و باعظمت‌تر این هفته تاکید کرد و افزود: فرهنگ و آرمان‌های هشت سال دفاع مقدس و یاد و نام شهدا باید در جامعه زنده مانده و در نسل جوان نهادینه شود.

مطهری در خصوص فضا سازی شهر در هفته دفاع مقدس نیز خاطرنشان کرد: فضاسازی شهری و اداری در هفته دفاع مقدس باید اثر گذار باشد تا مردم این هفته ارزشمند را احساس کنند.

این مسئول گفت: تدوین و ثبت تاریخ شفاهی افراد موثر در دفاع مقدس، تدوین کارنامه عملیاتی گردان‌ها، تدوین نقش نهاد‌ها و روستا‌ها و محله‌های پیشران در دوران  انقلاب و دفاع مقدس استان از مورادی است که باید توجه ویژه به آن شود.

وی با بیان اینکه تولید علم یکی از مؤلفه‌های مهم در حوزه دفاع مقدس است، اضافه کرد: دانشنامه دفاع مقدس استان علمی‌ترین تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس محسوب می‌شود و از جهات مختلف هم برای نسل فعلی و هم برای آیندگان قابلیت استفاده و کاربرد دارد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان متذکر شد: تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان سمنان با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف یک ضرورت است و باید در این راستا حمایت‌های ویژه می‌شود.

در ادامه این جلسه سردار مطهری از عملکرد برخی از دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها در بزرگداشت برنامه‌های سوم خرداد و سالروز عملیات مرصاد تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار