رئیس اسکودا در پاسخ به دفاع‌پرس:

نهاد وکالت آماده هرگونه تفاهم برای کمک به بخش‌های اقتصادی است

کوشا گفت: ما آمادگی بستن تفاهم و قرارداد برای کمک به بخش‌های اقتصادی داریم، اما متأسفانه دستگاه‌هایی مانند وزارت صمت، اتاق بازرگانی و وزارت اقتصاد تمایلی برای انعقاد این تفاهم ندارند.
کد خبر: ۶۸۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶ - 11August 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، «جعفر کوشا» رئیس اسکودا در نشست خبری امروز در پاسخ به خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، درخصوص ابهامات مطرح شده در خصوص تراز علمی پذیرفته شدگان آزمون وکالت اظهار داشت: ما همواره در ارائه نظرات کارشناسی خود نمره تراز را در نظر گرفته‌ایم که پایین‌ترین نمره در آزمون سال گذشته قریب به پنج هزار بوده است.

نهاد وکالت آماده هرگونه تفاهم برای کمک به بخش‌های اقتصادی است

کوشا خاطرنشان کرد: یک پذیرفته در برخی از دروس نمره صفر و در برخی نمره پنج و برخی هم بیش از پنج کسب کرده است که مجموع و میانگین ترازشان به پنج هزار می رسد. به اعتقاد ما این رویه غلط است و باید حتما به سمتی حرکت کنیم که یک نمره ثابت مثلاً ده از بیست برای پذیرفته شده آزمون وکالت قرار بگیرد.

رئیس اسکودا خاطرنشان کرد: تا پیش از این کف تراز قبولی حداقل نه هزار از پانزده هزار بوده اما هم اکنون با قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار این تراز به پنج هزار تنزل پیدا کرده است. 

وی افزود: در همه دنیا ملاک ثابت برای پذیرفته شدن آزمون وکالت وجود دارد که ما هم باید به این سمت حرکت کنیم.

کوشا خاطرنشان کرد: در صورتی که یک فرد شایستگی علمی و صلاحیت های عمومی برای اشتغال به حرفه وکالت را نداشته باشد، قطعا مردم را در احقاق حق خود با مشکلات عدیده و دستگاه قضایی را با فساد گسترده مواجه خواهد کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار دفاع‌پرس، مبنی بر انعقاد قرارداد با دستگاه های مختلف برای اشتغالزایی وکلا و کارآموزان جوان گفت: ما آمادگی هرگونه تفاهم و قراردادی در این زمینه داریم، اما متأسفانه دستگاه‌هایی مانند وزارت صمت، اتاق بازرگانی و وزارت اقتصاد تمایلی برای انعقاد این تفاهم ندارند.

کوشا افزود: در صورتی که استفاده از نماینده حقوقی از شرکتهای دولت و وزارتخانه‌ها به شرکت‌های خصوصی تعمیم پیدا کند، قطعا این شرکت‌های خصوصی هستند که متضرر خواهند شد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها