مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار خبر داد؛

اجرای گروه تعزیه ده‌زیار کرمان در سوگواره ملی فارس

«انکوتی» گفت: گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) ده‌زیار استان کرمان در سوگواره ملی تعزیه استان فارس مجلس تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر‌(ع) و طفلان زینب‌(س) را شبیه‌خوانی می‌کند.
کد خبر: ۶۸۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱ - 11August 2024

اجرای گروه تعزیه ده‌زیار کرمان در سوگواره ملی فارس

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان،«هوشنگ انکوتی» مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار با اشاره به برگزاری بیست‌وچهارمین سوگواره تعزیه کشوری استان کرمان به همراه نخستین سوگواره ملی سیمای حضرت علی‌ بن‌ حمزه از ۲۱ تا ۲۶ مرداد‌ماه جاری به میزبانی شیراز اظهار داشت: گروه تعزیه ده‌زیار به نمایندگی از استان کرمان در این سوگواره مجلس تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر‌(ع) و طفلان زینب‌(س) را شبیه‌خوانی می‌کند.
 
وی با بیان اینکه هماهنگی اعزام گروه به شیراز انجام شده و تعداد ۱۲ نفر از شبیه‌خوانان گروه در این سوگواره اجرای برنامه دارند، تصریح کرد: تعزیه‌خوانانی از حدود ۱۰ گروه از استان‌های مختلف کشور در این دوره از سوگواره شبیه‌خوانی می‌کنند و محل برگزاری سوگواره در محوطه ارگ تاریخی کریم‌ خان زند در شیراز است.
 
انکوتی اظهار کرد: کاروان هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار به نیابت از شهدای انفجار تروریستی ۱۳ دی‌ماه گلزار شهدای کرمان به زیارت قبور شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) و زیارت مرقد مطهر ابنا حضرت موسی‌ بن‌ جعفر(ع) و برادران امام رضا‌(ع) می‌رود.
 
مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار در بخش دیگری از سخنانش افزود: این هیئت از جوانان و نوجوانان ولایی و عاشق اهل‌ بیت(ع) تشکیل شده که در تمام مناسبت‌های مذهبی در طول سال اجرای برنامه دارد. سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار نیز هر ساله به همت همین جوانان برگزار می‌شود.
 
انکوتی با اشاره به اینکه شرکت در سوگواره‌های تعزیه کشوری از دیگر برنامه‌های هیئت است، گفت: سوگواره‌های تعزیه هم جنبه آموزشی دارد و هم در انتقال تجربیات تعزیه‌خوانان در راستای ارتقای سطح کیفی هنر آیینی تعزیه مؤثر است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار